Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΡΑ, ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την 'Αννα Ειρήνη |
Παρασκευή, 14 Ιούνιος 2019 14:16 |
Η Ινδία παράγει καθημερινά 26.000 τόνους πλαστικών απορριμάτων, γεγονός που την κατατάσσει στις χώρες με τα μεγαλύτερα προβλήματα διαχείρισης απορριμμάτων. Σε κάποιες περιοχές, μάλιστα, οι κάτοικοι τα χρησιμοποιούν ως καύσιμη ύλη για να ζεσταθούν τις παγερές ημέρες του χειμώνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα –σύμφωνα με άρθρο του Douglas Broom που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του World Economic Forum έχοντας την είδηση από το άρθρο της Ananya Barua στο e shop «the better India»– είναι η πόλη Pamohi, που βρίσκεται στη βορειοανατολική πολιτεία του Assam. Ενα άλλο πρόβλημα που μαστίζει την περιοχή είναι η σκληρή πραγματικότητα και καθημερινότητα των παιδιώνπου, προκειμένου να βοηθήσουν τις οικογένειές τους οικονομικά, αναγκάζονται να παρατήσουν το σχολείο και γίνονται εργάτες, εν προκειμένω στα τοπικά λατομεία, έναντι 2,50 δολ. την ημέρα. Ευτυχώς, κάποιοι άνθρωποι, ερχόμενοι πρόσωπο με πρόσωπο με τη δυστυχία, θέλοντας ο καθένας να βοηθήσει τον τόπο του, βρίσκουν λύσεις αλλά και τον τρόπο να τις υλοποιούν. Τέτοιο παράδειγμα είναι και η δημιουργία του στην περιοχή Pamohi, ιδέα των Parmita Sarma και Mazin Mukhtar, που έδωσαν απάντηση και στα δύο προβλήματα τα οποία κόστιζαν πολλά τόσο στο περιβάλλον της περιοχής όσο και στο μέλλον των μικρών παιδιών.Το Akshar Foundation School είναι σχολείο που απευθύνεται φυσικά σε παιδιά μη προνομιούχων οικογενειών. Ποια είναι η καινοτομία του; Αντί για δίδακτρα, ζητά από τους μαθητές του να φέρνουν από το σπίτι τους μια πλαστική σακούλα με τουλάχιστον είκοσι πέντε πλαστικά απορρίμματα, κάθε εβδομάδα. Το εύρημα όμως δεν σταματά εδώ. Καθημερινά οι μαθητές, μετά το πέρας των μαθημάτων τους, αφιερώνουν δυο ώρες στη δημιουργία οικο-τούβλων, χρησιμοποιώντας πλαστικά μπουκάλια που τα παραγεμίζουν με τα πλαστικά απορρίμματα, εργασία για την οποία όμως πληρώνονται. Τα οικοτουβλάκια χρησιμοποιούνται σε διάφορες κατασκευές στον χώρο του σχολείου που πάλι τα παιδιά δημιουργούν. Τώρα, όσον αφορά τη μόρφωσή τους, κάθε παιδί που έχει ανέβει τα απαραίτητα σκαλοπάτια σε επίπεδο εκπαίδευσης, αναλαμβάνει να διδάξει τους μικρότερους μαθητές. Οι νεαροί μεταμορφώνονται σε δασκάλους και διδάσκουν καθημερινά, για μία με δύο ώρες, έναν μόνο μαθητή. Και για την εργασία τους αυτή, πάλι πληρώνονται. Και όσο προχωρούν σε μορφωτικό επίπεδο, αντίστοιχα αυξάνεται και ο μισθός τους. «Ετσι τα παιδιά μαθαίνουν ότι το επίπεδο της μόρφωσής τους τους προσφέρει μεγαλύτερο εισόδημα. Με αυτό το σύστημα μαθαίνουν να είναι υπεύθυνοι, να συνεργάζονται, να δομούν ηθική στην εργασία τους, να έχουν ηγετικό ρόλο στη ζωή τους, να επικοινωνούν, να έχουν συμπόνια, να αποκτούν επιχειρηματικότητα και βέβαια να παραμένουν στο σχολείο, αφού εδώ κερδίζουν κι ένα καλό εισόδημα» λένε η Parmita Sarma, που είναι πτυχιούχος Κοινωνικών Επιστημών, και ο Mazin Mukhtar, πρώην αεροναυπηγός μηχανικός. «Χρησιμοποιούμε την παιδική εργασία για να σταματήσουμε την παιδική εργασία», καταθέτουν και φιλοδοξούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια να διευρύνουν το εγχείρημά τους και να αναμορφώσουν, με την ίδια μέθοδο, εκατό κρατικά σχολεία. Ευθύς εξ αρχής ήταν αυτός ο στόχος τους; «Στην αρχή θελήσαμε να ξεκινήσουμε απλά ένα δωρεάν σχολείο για όλους" λένε. "Η ιδέα μας όμως αναβαθμίστηκε, όταν συνειδητοποιήσαμε το ευρύτερο κοινωνικό και οικολογικό πρόβλημα που χαρακτήριζε την περιοχή. Ακόμη θυμάμαι τον τοξικό αέρα που γέμιζε τις αίθουσες διδασκαλίας μας κάθε φορά που κάποιος στην τριγύρω περιοχή, έβαζε φωτιά σε πλαστικά σκουπίδια για να ζεσταθεί. Αυτό θελήσαμε να αλλάξουμε και έτσι αρχίσαμε να ενθαρρύνουμε τους μαθητές μας να φέρνουν τα πλαστικά τους σκουπίδια ως σχολικά δίδακτρα». Ομως σε αυτό το σχολείο, οι μαθητές διδάσκονται και διδάσκουν έχοντας σαν επαγγελματικό εργαλείο την τεχνολογία. Ετσι, e-books, βίντεο, ομιλίες, ντοκιμαντέρ και εκπαιδευτικά παιχνίδια στα tablet –που απέκτησε το σχολείο ύστερα από συνεργασία με έτερο φιλανθρωπικής μορφής ίδρυμα για την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών– είναι στο καθημερινό τους πρόγραμμα. Και δεν είναι οι μόνες πύλες αυτές που τους δίνουν εφόδια και τους εισάγουν στην ζωή. Μέσα στην εκπαίδευσή τους ανήκει και η ενασχόλησή τους με το να περιθάλπουν αδέσποτα κατοικίδια στο καταφύγιο ζώων που λειτουργεί στο σχολείο (με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν βιολογία και παίρνουν μαθήματα πρώτων βοηθειών), μαθαίνουν ακόμη να ανταποκρίνονται σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης και καταστροφών, να ενδιαφέρονται για τον εξωραϊσμό των δημόσιων και ιδιωτικών χώρων της κοινότητάς τους αλλά και να καλλιεργούν. Η ευρύτατη γκάμα προσόντων που προσφέρει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου είναι εμπνευσμένο από το Nai Talim του Μαχάτμα Γκάντι και συνδυάζει την πρακτική κατάρτιση με τα κλασικά ακαδημαϊκά θέματα. Η πρακτική εκπαίδευση περιλαμβάνει π.χ. την εκμάθηση εγκατάστασης και λειτουργίας ηλιακών συλλεκτών. Ενα ακόμη αξιόλογο γεγονός είναι ότι οι ιδρυτές του Akshar κατάφεραν να στήσουν έναν ιστό συνεργασιών με εταίρους όπως τα Ηνωμένα Έθνη, τους ERDF, ARCH, Motivation for Excellence και πολλούς ακόμη. «Δίδαξε τους πώς να σώσουν τον κόσμο, δίδαξε τους πώς να γίνουν δάσκαλοι, δίδαξέ τους την επιχειρηματικότητα, δίδαξέ τους να νοιάζονται», διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου. Αυτός ήταν και είναι ο στόχος των ιδρυτών του Akshar Foundation School όταν επιχείρησαν πριν από τρία χρόνια και ξεκίνησαν εκπαιδεύοντας είκοσι μαθητές, που τώρα πλέον έχουν ξεπεράσει τους εκατό: να δώσουν την ευκαιρία σε παιδιά να ζήσουν την παιδική τους ηλικία και να κτίσουν παραγωγικές ζωές προσφέροντάς τους όλα τα απαραίτητα προσόντα. Σε διαφορετική περίπτωση το μέλλον αυτών των παιδιών είναι προδιαγεγραμμένο. Μη προνομιούχοι για όλοι τους τη ζωή καθώς υπολείπονται πολλών αγαθών, με πρώτιστο αγαθό την παιδεία. Παιδικά σώματα και ψυχές σε θέσεις ενηλίκων, με μηδαμινές πιθανότητες να ξεφύγουν από τον αέναο κύκλο μιας τέτοιας ζωής, της οποίας δεν είναι κυρίαρχοι. Το επίπεδο της μόρφωσης, όμως, καθορίζει την τύχη και το επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος κάθε κοινωνίας. Φαύλος κύκλος. Αυτόν τον κύκλο καταφέρνει ήδη να σπάσει το Akshar Foundation School, έχοντας τους γονείς ικανοποιημένους αφού τα παιδιά φέρνουν λεφτά στο σπίτι, προστατεύοντας το περιβάλλον και δίνοντας στα παιδιά τα εφόδια για μια καλή ζωή. Παραδειγματικό μοντέλο δράσης, αξιοζήλευτο, που, με τις κατάλληλες μετατροπές ανάλογα με τις συνθήκες, θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες. |