Newsletter
Είσοδος Μελών
Δημοσκοπήσεις
Φιλικά Sites
-
- ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Ι.Γ. ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΕΤΟΥΣ 2011
- Μαθητικό Ραδιόφωνο
- Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ.
- Η Αρχειοθήκη του Εκπαιδευτικού
- Διαύγεια του ΥπΔΒΜΘ
- Πίνακες e-aitisi.sch.gr
- Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Κρατ. Πιστοπ. Γλωσσομάθειας
- Θέματα Κ.Π.Γ. Ιταλικά 2006-2011
- ΟΕΠΕΚ - PROJECT
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Ψηφιακό σχολείο (βιβλία σε ψηφιακή μορφή)
- Σχολικά Βιβλία για αμβλύωπες μαθητές (σε ψηφιακή μορφή)
- e-twinning.net
- e-class.sch.gr
- Ι.Δ.Ε.Κ.Ε. Ανακοινώσεις
- Κ.Ε.Ε.
- Α.Σ.Ε.Π.
- Οδηγοί για τις προσλήψεις
- Ε.Κ.Π.Α. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- Α.Π.Θ. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας
- ΕΥΔΟΞΟΣ Συγγράμματα ΑΕΙ-ΤΕΙ
- Βιβλιοθήκες Ε.Κ.Π.Α.
- Πολύφιλος περιοδικό τμήμ. ΑΠΘ
- Πρεσβεία Ιταλίας στην Αθήνα
- Ιταλικό Μορφωτικό Ινστ. Αθηνών
- Ιταλικό Μορφωτικό Θεσ/νίκης
- E.E. Site Επιτρόπου Παιδείας
- Ελληνικό Ινστιτούτο Βενετίας
- Εργασία για Ιταλομαθείς προυποθέτει εγγραφή
- E.E. Site Παιδείας Πολυγλωσσίας
- PLOTEUS
- www.alfavita.gr
- www.kathigitis.org
- www.diorismos.gr
- www.hellasedu.gr
- www.edu4u.gr
- www.diktyo.gr
- www.edunea.gr
- www.pde.gr
- www.proslipsis.gr
- Μηχανή Αναζήτησης Μεταπτυχιακών
- Όλα τα ανοιχτά μεταπτυχιακά
- Όλες οι σπουδές από απόσταση
- Οδηγός Μεταπτυχιακών Σπουδών
- www.esos.gr
- www.edugate.gr
- Υπενθυμίσεις καταληκτικών ημερομηνιών
- www.ekpaideytikos.gr
- www.mathima.gr
- www.paideia-ergasia.gr
- www.ekpaideyo.gr
- www.e-paideia.net
- www.edu.klimaka.gr
- e-Πύλη Εκπαίδευσης
- www.e-enosh.gr
- www.eduadvisor.gr
- www.atlasearch.gr
- Εκπαιδευτικά Νέα
- www.edra.gr
- www.eduportal.gr
- Σύλλογος Δελμούζος
- Ακαδημαικός λόγος
- Microsoft 101 ιδέες
- 24grammata.com
- e-books 24.grammata.com
- video 24grammata.com
- www.aixmi.gr
- www.basiosa.wordpress.com/
- Πανελλαδικός Οδηγός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
- Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
- Δημήτρης Mπράτης
- Θέμης Κοτσιφάκης
- K.E.ME.TE.
- ΟΛΜΕ blog
- ΟΛΜΕ νέο site
- Ο.Λ.Μ.Ε.
- Πανελ. Ένωση Αναπληρωτών
- Π.Ε.Α.Ε.
- Σ.Ε.Α.Ε.
- Επιμορφ. Σεμινάρια ΥπΔΒΜΘ
- Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
- Επιμόρφ. εκπαιδ. Β Επιπέδου
- Οργαν. Επιμόρφ. Εκπαιδευτικών
- Ανοικτή & Εξ' Αποστ. Εκπαίδευση
- Μισθοδοσία εκπαιδευτικών
- Μόρια, προϋπηρεσία κ.λ.π.
- Σύλλ. Εργαζ. στα Φροντιστήρια
- Ο.Ε.Φ.Ε.
- Συλλογικές Συμβάσεις Κ.Ξ.Γ.
- Ενωτική Πρωτοβουλία
- Νομοθ. για καθ. Φροντιστηρίων
- www.palso.gr
- Σύλλογοι Καθηγ. Ξ. Γλωσσών
- Tutorpool Εθελοντικό Δίκτυο Παιδείας
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2011
- Θέματα & Λύσεις Ειδ. Μαθημάτων Ξένης Γλώσσας 2010
- Ειδ Μάθημα Ιταλικών 2000-2010
- Βάσεις των ΑΕΙ ΤΕΙ 2010 / 2011
- Θέματα Celi αρχείο
- Θέματα & λύσεις Πανελλαδ. 2011
- Θέματα Πανελλαδικών Αρχείο
- Φροντιστ. θέματα Πανελλαδικών
- Θέματα Παγκύπριων Αρχείο
- blog Italiano a scuola!
- Θέματα ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
- Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ
- ΔΟΑΤΑΠ
- Αναγν. Πτυχίων Ισοτιμίες Τίτλων
- Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών
- ΚΕΣΥΠ Θεσσαλίας
- La stampa.it
- La repubblica.it
- Corriere Della Sera
- Ολές οι ευρωπαικές εφημερίδες
- Ιταλική Τηλεόραση superlink
- RAI TV
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Αθήνας
- Ελληνοιταλικό Επιμελ. Θες/νίκης
- Πανεπιστήμια Ιταλίας superlink
- www.specialeducation.gr
- Μαθησιακές Δυσκολίες
- Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
- Παιδαγωγική Ψυχολογία
- Σύλ. Εκπ. για Μαθ. Δυσκολίες
- ikid Σχολή Γονέων
- Υγεία & Παιδί τα Νέα
- Στίχοι Ιταλικών Τραγουδιών
- Anima Italiana
- Ιταλική Κουζίνα - Χρυσός Οδηγός
- il faro
- COM.IT.ES.
- Δίκτ. Νεολ. Ελληνισμ. Ιταλίας
- Ένωση Επτανησίων Ελλάδας
- Οδηγ. Χρήσ. Δημ. Υπηρεσιών
- Εορτολόγιο Αλφαβητικά
- Όλες οι Αργίες σε ένα ημερολόγιο
- Οι απεργίες κάθε μέρα
- Εκδηλώσεις
- Κανάλια και Πρόγραμμα ΤV
- encardia
- Άγνωστη Πέτρα
- Ταινίες στα Ιταλικά
- www.robertosconocchini.it
- Γλώσσα & Πολιτισμός Ιταλίας
- Κλείστε ξενοδοχείο - Ιταλία
- Αξιοθέατα στην Ιταλία
- Δρομολόγια τρένων στην Ιταλία
- Με αυτοκίνητο στην Ιταλία
- Χαρτες πόλεων της Ιταλίας
- Τηλεφωνικός κατ. Ιταλίας
- Τα ιταλικά μουσεία on line
- Οι ιταλικές βιβλιοθήκες
- Ιταλικά σχολεία για ξένους
- Υπουργείο Παιδείας Κύπρου
- Kύπρος www.ekpedeftikos.com
- Κύπρος - Θέματα 4 all
- Δωρεάν λογισμικά
- Πολλά ακόμα ενδιαφέροντα links
Πανελλαδικές-Πανεπιστήμια: Αρραγές μέτωπο κατά του νέου νομοσχεδίου |
![]() |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την 'Αννα Ειρήνη |
Τρίτη, 02 Φεβρουάριος 2021 23:31 |
Ομαδικά πυρά κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη - Στη Βουλή μεταφέρεται η αντιπαράθεση για τις αλλαγές σε πανελλαδικές-πανεπιστήμια
Πανελλήνιες-Πανεπιστήμια: Ομαδικά πυρά στη Βουλή κατά του νέου νομοσχεδίου Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη από ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής, ΚΚΕ, ΜΕΡΑ25, ενώ επιφύλαξη εξέφρασε η Ελληνική Λύση. Με φόντο τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, φοιτητών, πανεπιστημιακών και ένα μεγάλο μέρος των πρυτανικών αρχών, ξεκίνησε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η συζήτηση του νέου νομοσχεδίου που αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και τον τρόπο φύλαξης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ μέσω της θέσπισης ελάχιστης βάσης εισαγωγής, την υποβολή δύο μηχανογραφικών, την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ και την περίφραξή τους όπου αυτό είναι εφικτό, την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, την εγκατάσταση Κέντρου Ελέγχου ήχου και εικόνας, αλλά και την επιβολή κυρώσεων σε φοιτητές σε περιπτώσεις αντιγραφών, λογοκλοπής, κινητοποιήσεων που φτάνουν μέχρι τη διαγραφή. Κεραμέως: Λύνουμε παθογένειες«Το νομοσχέδιο έρχεται να λύσει παθογένειες δεκαετιών και να αναβαθμίσει το ακαδημαϊκό περιβάλλον» τόνισε μιλώντας στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας πως οι ρυθμίσεις χωρίζονται σε δύο βασικούς άξονες: την εισαγωγή των υποψηφίων και τη φοίτηση, και την προστασία των πανεπιστημίων. Σχετικά με τις αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις, η υπουργός υποστήριξε ότι πρόκειται για μια νέα «οριοθέτηση της σχέσης του φοιτητή με τα πανεπιστήμια» η οποία θα οδηγήσει σε πιο «στοχευμένες επιλογές» και σε βελτίωση της ποιότητας των σπουδών. Η νέα διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού θα γίνεται σε δύο φάσεις ώστε να μην είναι «απεριόριστες οι επιλογές των υποψηφίων» όπως είναι σήμερα. Ως προς την θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, η οποία θα είναι ένα ποσοστό και όχι απόλυτος αριθμός, η Νίκη Κεραμέως εξήγησε πως η εισαγωγή των υποψηφίων δεν θα πρέπει να συνδέεται αποκλειστικά με τη δυσκολία ή όχι των θεμάτων, αλλά λαμβάνοντας υπόψη τα προγράμματα σπουδών και τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Επανέλαβε επίσης ότι πρέπει να σταματήσει το φαινόμενο να εισάγονται στα πανεπιστήμια υποψήφιοι με βαθμολογία 0,6, προσθέτοντας πως το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ από τα πανεπιστήμια. Παρά τις αντιδράσεις, η υπουργός υπεραμύνθηκε της ίδρυσης ειδικού αστυνομικού σώματος εντός πανεπιστημίων, το οποίο θα αποτελείται από «αστυνομικό προσωπικό και ειδικούς φρουρούς με ειδική εκπαίδευση» αλλά και «με ειδική στολή» λόγω του συμβολισμού και της ιδιαιτερότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η μισθοδοσία, όπως είπε, θα επιβαρύνει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και όχι το υπουργείο Παιδείας, ενώ το αστυνομικό αυτό σώμα θα συνεργάζεται με τις διοικήσεις των πανεπιστήμιων για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικότητας. «Αν όλα έβαιναν καλώς στα ελληνικά πανεπιστήμια, αν δεν υπήρχε πρόβλημα δεν θα ήμασταν σήμερα εδώ να συζητήσουμε» είπε η υπουργός, κάνοντας ειδική αναφορά στη διαπόμπευση του Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστήμιου. Αναφερόμενη στις αντιπροτάσεις πρυτανικών αρχών και πανεπιστημιακών για την ενίσχυση της φύλαξης στα ΑΕΙ με προσωπικό που θα αναφέρεται στις διοικήσεις των ιδρυμάτων, η υπουργός απάντησε «πως κάτι τέτοιο έχει αποτύχει», ενώ υποστήριξε πως δεν είναι αρμοδιότητα των πρυτάνεων να αντιμετωπίζουν ζητήματα αξιόποινων πράξεων, αλλά «εκλέγονται για να διοικούν». Φίλης: Καθεστώς «Orwell» στα ΑΕΙ και αποκλεισμός εισακτέωνΜέσα στην πανδημία, με σχολεία που ανοιγοκλείνουν και πανεπιστήμια κλειστά, η κυβέρνηση τρέχει να νομοθετήσει ένα νομοσχέδιο που δεν αντιμετωπίζει επείγοντα ζητήματα για «να πιάσει στον ύπνο τους πολίτες, για αξιοποιήσει την πανδημία και να επιβάλλει νέους αντιδημοκρατικούς θεσμούς» υποστήριξε μιλώντας στη Βουλή, ο Νίκος Φίλης. «Πόσοι μαθητές άραγε μπαίνουν στα ΑΕΙ με χαμηλές βαθμολογίες; 100; 1.000; Πόσοι; Και τότε γιατί 24.000 παιδιά θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι με τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής η κυβέρνηση θέλει να σπρώξει «πελατεία» στα κολέγια. «Εκεί που «δεν γίνονται ούτε εξετάσεις, ούτε έχουν αξιολογημένο προσωπικό», αλλά με νόμο της κυβέρνησης έχουν πια επαγγελματικά δικαιώματα εφάμιλλα με εκείνα των ΑΕΙ. Υπογράμμισε επίσης τον κίνδυνο να μπει λουκέτο σε πολλά περιφερειακά τμήματα και να αδειάσουν από φοιτητές 49 πόλεις της Ελλάδας. Επιπλέον, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ άσκησε δριμεία κριτική στην ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας. «Δεν είναι άνθρωποι της βίας οι πρυτάνεις ή οι φοιτητές που διαφωνούν με την πανεπιστημιακή αστυνομία» είπε, επισημαίνοντας ότι τα κατά τόπους προβλήματα είναι «εισαγόμενα», όπως η διακίνηση ναρκωτικών ή το παραεμπόριο. «Από κάπου μπαίνουν. Από που μπαίνουν; Τι κάνει η αστυνομία;» είπε και επικαλέστηκε στοιχεία της ΕΛΑΣ: Η γενική εγκληματικότητα, όπως είπε, αφορά 200.000 αξιόποινες πράξεις, 200 από αυτές το χρόνο αφορούν τα πανεπιστήμια. «Άρα για το 0,1% χρειάζεται ειδικό σώμα αστυνομικών;», ενώ χαρακτήρισε πρωτοφανές το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να συνδιαχειρίζεται ζητήματα που αφορούν τον πανεπιστημιακό χώρο. «Πρόκειται για αντισυνταγματικό μέτρο» είπε, σημειώνοντας πως η τήρηση της τάξης ανήκει στις πανεπιστημιακές αρχές «που ζητούν επιπλέον προσωπικό για τη φύλαξη, όπως σε όλα τα πανεπιστήμια της Ευρώπης». «Είναι συκοφαντικό να λέτε πως είμαστε οι μόνοι που αντιδρούμε» τόνισε ο Νίκος Φίλης, υπενθυμίζοντας τις αντιρρήσεις Σουφλιά και Φορτσάκη, αλλά και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών (ΠΟΑΣΥ). Κεφαλίδου: Νομοσχέδιο καταστολής και αστυνομοκρατίαςΚατά της ίδρυσης της πανεπιστημιακής αστυνομίας τάχθηκε και η Χαρά Κεφαλίδου. Η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ χαρακτήρισε το κυβερνητικό σχέδιο «ανόητο και αναποτελεσματικό», κάνοντας λόγο για νομοσχέδιο καταστολής και αστυνομοκρατίας. Χωρίς να παραβλέπει τα φαινόμενα παραβατικότητας στα ΑΕΙ, η Χαρά Κεφαλίδου υποστήριξε ότι δεν χρειάζεται κανένα ειδικό σώμα στα ΑΕΙ εφόσον ο υπάρχον νόμος επιτρέπει στην αστυνομία να κάνει τη δουλειά της, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Πολιτεία και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων που επέλεγαν τόσα χρόνια να μην αντιμετωπίζουν τα προβλήματα, όπου αυτά υπήρχαν. «Να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους» είπε, καλώντας τα πανεπιστήμια να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί και να περιφρουρήσουν τους χώρους τους. Οι αλλαγές γίνονται μέσα από «τη συναίνεση, τη σύγκληση απόψεων και την αυτοδέσμευση να τηρηθούν όσα συμφωνηθούν, όχι μέσω του αυταρχισμού και της καταστολής» ανέφερε χαρακτηριστικά η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ και προέτρεψε την κυβέρνηση να μελετήσει τι γίνεται στην Ευρώπη, σε πανεπιστήμια όπως αυτά του Cambridge και της Οξφόρδης. Δελής: Να αποσυρθεί το νομοσχέδιοΛάβρος κατά του νομοσχεδίου εμφανίστηκε και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής. «Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο προκλητικότητας» είπε, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι μεσούσης της πανδημίας καταθέτει ακόμα ένα νομοσχέδιο που φέρνει μεγάλες αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, όπως τις πανελλαδικές και τα πανεπιστήμια. «Διαφωνούν μέχρι και πρώην υπουργοί και βουλευτές σας» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΚΚΕ. Αναφερόμενος στις αλλαγές στα πανεπιστήμια, ο Γιάννης Δελής στηλίτευσε το γεγονός ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο παρουσιάστηκε μαζί με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συκοφαντεί τα πανεπιστήμια προκειμένου να εγκαταστήσει την αστυνομία στα ΑΕΙ. «Όταν καταργήσατε το πανεπιστημιακό άσυλο, δεν λέγατε ότι βάλετε ένα τέλος στην ανομία; Τι έγινε; Δεν λύθηκαν τα προβλήματα;» είπε απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να καταστείλει τις συλλογικές δράσεις και αγωνιστικές διεκδικήσεις των φοιτητών, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν «με τη δράση των γνωστών-αγνώστων». Ο Γιάννης Δελής τόνισε επίσης ότι οι φοιτητές δεν έχουν ανάγκη από αστυνομικούς άλλα από ανοιχτές σχολές, δεν έχουν ανάγκη από νέους αποκλεισμούς και φραγμούς, αλλά από σίτιση και στέγαση και υψηλού επιπέδου σπουδές. Σακοράφα: Εντυπωσιακή επίδειξη κοινωνικής αναλγησίαςΣτόχος της κυβέρνησης είναι να αποκλείσει υποψηφίους από τα πανεπιστήμια στέλνοντας «πελατεία» στα ιδιωτικά και να συρρικνώσει τον ακαδημαϊκό χάρτη μέσω της κατάργησης τμημάτων, ανέφερε η Σοφία Σακοράφα, υπενθυμίζοντας ότι επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου -οπότε και εφαρμόσθηκε η βάση του δέκα- έμειναν κενές πάνω από 50.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Μιλώντας στη Βουλή, η βουλευτής του ΜΕΡΑ25 κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αλλάζει το σύστημα πανελλαδικών μια ανάσα πριν τις εξετάσεις και μέσα στην πανδημία, μετατρέποντας σε πειραματόζωα τους μαθητές και ανατρέποντας τον προγραμματισμό τους. Επιλέον, τάχθηκε κατά της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας, καταλογίζοντας στην κυβέρνηση «εκστρατεία κατασυκοφάντησης» των ελληνικών πανεπιστημίων. «Καταργήσατε το άσυλο. Αλλά μάλλον δεν σας φτάνει αυτό, γιατί στο πολιτικό σας DNA βρίσκεται ο αυταρχισμός» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενός λεπτού σιγήΠριν την έναρξη της συζήτησης, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης ζήτησε να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του πυροσβέστη που έχασε τη ζωή του στην προσπάθεια του να απεγκλωβίσει μαθητές σε σχολείο στον οικισμό του Απαλού, εξαιτίας της πλημμύρας που προκάλεσαν οι σφοδρές βροχοπτώσεις. |