ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΑΞΗ, ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Εκτύπωση
( 1 Vote )
Συντάχθηκε απο τον/την Konstantina   
Τρίτη, 15 Φεβρουάριος 2011 07:14

esos.gr              

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΣΚΑΙ για θέματα παιδείας, η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου είπε τα εξής:

Ερώτηση δημοσιογράφου για τις συνενώσεις σχολείων.

Υπουργός: Σε αυτή την προσπάθεια για τις συνενώσεις, περιμένω ως συμμάχους τους εκπαιδευτικούς και τους Δήμαρχους. Πολλά χρόνια τώρα, θα δείτε ότι υπάρχουν Δήμαρχοι ή Νομάρχες, αλλά ακόμα και τοπικές οργανώσεις δασκάλων και καθηγητών, οι οποίοι, σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, έχουν παλέψει να μην  υπάρχουν μονοθέσια σχολεία,

 να μην υπάρχουν διθέσια σχολεία, να μην υπάρχουν μικρά σχολεία στα οποία τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν την ποιότητα και όλες τις επιλογές εκπαίδευσης που έχουν σε άλλα μεγάλα σχολεία. Όπως και η εξέλιξη των παιδιών είναι διαφορετική. Ο στόχος λοιπόν που γίνονται οι συνενώσεις -και γίνονται κάθε χρόνο, δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο φέτος, ούτε υπάρχει καμία αλλαγή Νόμου- είναι και η αντιμετώπιση δημογραφικών ζητημάτων. Υπάρχουν περιοχές όπου αλλάζουν τα δημογραφικά στοιχεία. Εκτός από συνενώσεις έχουμε και ιδρύσεις σχολείων. Υπάρχουν περιοχές στις οποίες έχουμε μεγάλη αύξηση πληθυσμού και σε άλλες στις οποίες δεν υπάρχει. Η κυρία Χριστοφιλοπούλου, εξέδωσε εγκύκλιο που αναρτήσαμε και στο διαδίκτυο, τη στείλαμε και στους φορείς, ώστε να έχουμε προτάσεις για το θέμα των συνενώσεων. Τώρα γίνεται συζήτηση με όλες τις περιφέρειες, ώστε να έχουμε τις προτάσεις τους. Θέλω να τονίσω ότι είναι παιδαγωγικοί οι λόγοι των συνενώσεων με σημαντικά αποτελέσματα. Να σας πω ότι στην Αθήνα, με το που συνενώσαμε δύο σχολεία με λίγα παιδιά καταφέραμε να κλείσουμε το θέμα της διπλοβάρδιας, δηλαδή να είναι όλα πρωινά αντί να είναι πρωί –απόγευμα.

Δημοσιογράφος: Μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τάξη;

Υπουργός: Αυτό δεν αλλάζει, λοιπόν, να το κάνουμε απολύτως σαφές. Δεν αλλάζει καθόλου το θέμα των παιδιών ανά τάξη. Ισχύει  ο νόμος. Το ζήτημα είναι να συνενωθούν σχολεία με λίγα παιδιά, λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη σοβαρούς  παράγοντες όπως η απόσταση. Δεν πρόκειται να αλλάξουν τα δεδομένα και να ταξιδεύουν τα παιδιά 40 χλμ. Όταν έχουμε σε ένα χωριό ένα σχολείο με 20 παιδιά και 22 καθηγητές και στο διπλανό χωριό, με απόσταση μικρότερη από 15-20 χλμ, έχουμε πάλι ένα μικρό Γυμνάσιο, με 20-25  παιδιά, καταλαβαίνετε ότι πρέπει να γίνουν ένα σχολείο. Και αυτό γιατί έτσι τα παιδιά θα έχουν περισσότερες δυνατότητες. Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο, θα ζητηθεί βέβαια η άποψη και των Δημάρχων και των Περιφερειαρχών. Επαναλαμβάνω ότι το εύκολο πάντοτε είναι το να μένουμε στο σήμερα και να πούμε «όχι, πάνω από το πτώμα μας»! Το σημαντικό όμως είναι να δούμε τι συμφέρει τα  παιδιά. Είναι καλύτερα τα μεγάλα σχολεία στα οποία οι μαθητές έχουν πολλές δυνατότητες -και όταν λέω μεγάλα σχολεία, εννοώ πάλι με όρια, 300, 400 παιδιά. Το θέμα είναι να ενωθούν δύο σχολεία που να έχουν λίγους μαθητές, όχι τμήματα, δηλαδή πουθενά δεν θα είναι πάνω από το νόμιμο όριο, πουθενά δεν θα αλλάξουν τα δεδομένα όπως τα ξέρουμε σήμερα.

Ερώτηση σχετική με τα ερευνητικά Κέντρα.

Υπουργός: Είναι μία πολύ δύσκολη περίοδος. Υπάρχουν στα Πανεπιστήμια, στα Τεχνολογικά Ιδρύματα και στα Ερευνητικά Κέντρα ζητήματα πόρων και προϋπολογισμού για την πληρωμή κυρίως των ωρομισθίων. Σε πολλά από αυτά έχουμε πρόβλημα  υπέρβασης προϋπολογισμών από την προηγούμενη χρονιά. Βεβαίως είναι άνθρωποι, οι οποίοι δούλεψαν και θα πρέπει να πληρωθούν. Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια, δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Θέλω να πιστεύω ότι μέσα στον Φεβρουάριο θα μπορέσουμε να λύσουμε έστω τα ζητήματα του προϋπολογισμού τους.

Ερώτηση για το αν πρόκειται να κλείσει το ΕΛΚΕΘΕ.

Υπουργός: Φυσικά όχι! Το ΕΚΛΕΘΕ είναι ένα από τα πλέον σημαντικά Ινστιτούτα που έχουμε στη χώρα, μας κάνει περήφανους, με σοβαρό εξοπλισμό και πολύ καλούς ερευνητές. Δεν έχει μπει τέτοιο ζήτημα, μου κάνει εντύπωση και μόνο που τίθεται.

Ερώτηση για την απορρόφηση των αποφοίτων των Μουσικών Σχολείων και των Ωδείων στον δημόσιο τομέα μέσω ΑΣΕΠ.

Υπουργός: Αυτό που κάνουμε τώρα είναι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, από όπου και αν τελειώνει ο καθένας, θα έχει αναγνώριση και σε επίπεδο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ακόμα και αν είναι Ιδιωτικοί χώροι, όπως είναι τα Ωδεία. Θα υπάρχει μία πιστοποίηση, ώστε να κατατάσσονται όλοι σε ένα επαγγελματικό επίπεδο. Όσον αφορά στην εκπαίδευση, έχουμε κάνει σαφές από πέρυσι με τον νόμο για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, ότι προϋπόθεση είναι το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Δηλαδή, πέρα από τις σπουδές του καθενός, πρέπει να υπάρχει πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Σήμερα στην εκπαίδευση, οποιοσδήποτε τελειώνει, οτιδήποτε τελειώνει, δηλώνει αδιόριστος εκπαιδευτικός. Όλοι θεωρούν ότι υπάρχει μία θέση για αυτούς στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία βεβαίως έχουμε 144 ειδικότητες. Αυτό όμως έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για αυτό και αλλάζουν τα πράγματα. Γιατί φτάσαμε να βλέπουμε πώς πρέπει να εξυπηρετήσουμε ειδικότητες για να μπουν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και όχι τι χρειάζεται η εκπαίδευση.