ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΥΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ ΙΟΒΕ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΕ ΚΑΙ ΔΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ» Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την Konstantina   
Τετάρτη, 23 Φεβρουάριος 2011 08:45

ALFAVITA

Δελτίο Τύπου                22/02/2011
Ομιλία της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, στην παρουσίαση της μελέτης του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με θέμα: «Ιδιωτική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Προκλήσεις και Προοπτικές».«Το Νέο Σχολείο που εφαρμόζουμε στη Δημόσια Εκπαίδευση, θέλουμε να ισχύσει και στην Ιδιωτική. Οι αλλαγές της Παιδείας που οραματιζόμαστε, προωθούν την ευγενή άμιλλα και το συναγωνισμό μεταξύ όλων των σχολείων, δημοσίων και ιδιωτικών»

«Η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδυάζεται παράλληλα με τη στήριξη της Ιδιωτικής»

«Θέλουμε λιγότερη ύλη περισσότερο υλικό. Να φύγουμε επιτέλους από το σχολείο της παπαγαλίας και πάμε σε ένα σχολείο ουσίας. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής αφομοιώνει και μαθαίνει με χαρά»

 

Η Ιδιωτική Εκπαίδευση αποτελεί συμπληρωματικό πυλώνα της εκπαίδευσης και όχι ανταγωνιστικό κομμάτι της. Θέλω να υπογραμμίσω την αναγκαιότητα επικαιροποίησης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο προκαλεί σοβαρά προβλήματα κατά την εφαρμογή του λόγω, τόσο της παλαιότητάς του, όσο και των αλλεπάλληλων τροποποιήσεων που έχει υποστεί.

 

Προτεραιότητά μας αποτελεί η προώθηση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου, το οποίο θα ρυθμίζει με σαφήνεια και με σύγχρονο παιδαγωγικό πρίσμα, όλα τα ζητήματα της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης δίνοντας ταυτόχρονα και λύσεις.

 

Γνωρίζουμε πως στις δύσκολες εποχές που περνά η χώρα, η Ιδιωτική Εκπαίδευση συμβάλλει στον περιορισμό της ανεργίας και στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Ενισχύουμε τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση. Η Παιδεία αποτελεί ένα σημαντικό μέσο για να βγούμε από την κρίση που ταλανίζει τη χώρα μας. Αλλάζουμε Παιδεία, για να αλλάξουμε την Ελλάδα.

 

Σκοπός μας δεν είναι να κρατήσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση πίσω. Θέλουμε να σταθούμε αρωγοί στη δουλειά που κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία και οι δάσκαλοί τους, να στηρίξουμε τα καινοτόμα προγράμματα που εφαρμόζουν, να δώσουμε την ευελιξία  που ζητούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

 

Οι αλλαγές στο Νέο Σχολείο βασίζονται πάνω σε τρεις βασικούς πυλώνες:

·         Ο πρώτος είναι η Αξιολόγηση, και με την ευκαιρία θέλω να σας συγχαρώ για την συμμετοχή πολλών ιδιωτικών σχολείων στο πρώτο πρόγραμμα πιλοτικής αυτοαξιολόγησης, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο. Πρέπει επιτέλους να καταργήσουμε τα στεγανά του παρελθόντος και να δούμε την αυτοαξιολόγηση ως εργαλείο. Εργαλείο προς το συμφέρον του μαθητή, του καθηγητή, του δασκάλου.

·         Δεύτερος πυλώνας είναι η Επιμόρφωση. Επιμόρφωση όπως ποτέ δεν την εφαρμόσαμε. Όχι πια στην από καθ’ έδρας διδασκαλία. Προσδοκούμε σε μία  συμμετοχική, βιωματική μάθηση με πολλές και πολλαπλές παιδαγωγικές μεθόδους.

·         Τρίτος πυλώνας είναι τα προγράμματα σπουδών. Τον επόμενο Σεπτέμβρη 130 σχολεία θα εφαρμόζουν πιλοτικά τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Στο Υπουργείο Παιδείας δεν επικεντρώνουμε στην αλλαγή της ύλης. Θέλουμε λιγότερη ύλη περισσότερο υλικό. Να φύγουμε επιτέλους από το σχολείο της παπαγαλίας και πάμε σε ένα σχολείο ουσίας. Ένα σχολείο στο οποίο ο μαθητής αφομοιώνει και μαθαίνει με χαρά.

 

Η εποπτεία που παρέχει το Υπουργείο Παιδείας είναι προς όφελος όλων, ιδιοκτητών, εκπαιδευτικών και κυρίως μαθητών. Το σύνθημά μας «πρώτα ο Μαθητής» ισχύει και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Θέλουμε, όπως και εσείς, να διασφαλίσουμε το καλύτερο για τα παιδιά.

Με δική μας απόφαση, επιτρέπεται στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια να παρεκκλίνουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα, όπου αυτό κρίνεται συμφέρον για τα παιδιά. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα να διδάσκεται η ξένη γλώσσα σε επίπεδα με ολιγομελή τμήματα. Εξάλλου, στο Νέο Σχολείο το ωρολόγιο πρόγραμμα θα έχει ευέλικτο και ελαστικό χαρακτήρα προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με την ίδια Εγκύκλιο δίνεται η δυνατότητα χρήσης των κτηριακών εγκαταστάσεων, μετά το πέρας των μαθημάτων, για δραστηριότητες, όπως πολιτισμός,  αθλητισμός, ψυχαγωγία και βεβαίως Διά Βίου Μάθηση, που συνάδουν με τη φύση της εκπαίδευσης. Έτσι ακριβώς θέλουμε και τα δημόσια σχολεία, να είναι ανοικτά.

 

Πολλά από τα προγράμματα που εφαρμόζετε υιοθετήθηκαν και στα δημόσια σχολεία, στα 800 Ολοήμερα Δημοτικά που λειτουργούν πιλοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σε όλη τη χώρα. Αυτό αποτελεί μια αλήθεια που φανερώνει την αλληλεπίδραση, αλλά και την κατάργηση των στεγανών και των στερεοτύπων που υπήρχαν.

 

Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια στην Ελλάδα αποτελούν έναν κλάδο που προσφέρει εργασία σε χιλιάδες εργαζόμενους. Η αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδυάζεται παράλληλα με τη στήριξη της Ιδιωτικής.

 

Το Νέο Σχολείο που εφαρμόζουμε στη Δημόσια Εκπαίδευση θέλουμε να ισχύσει και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση. Ένα σχολείο ανοικτό, που καλλιεργεί την κριτική ικανότητα των μαθητών, απελευθερώνει τις δημιουργικές τους δυνάμεις και μαζί με τη βοήθεια και τη συμπαράσταση του εκπαιδευτικού τα παιδιά εντρυφούν  στη γνώση, απαλλαγμένα από το άγχος και την στείρα αποστήθιση. Οι αλλαγές της Παιδείας που οραματιζόμαστε, προωθούν την ευγενή άμιλλα και το συναγωνισμό μεταξύ όλων των σχολείων, δημοσίων και ιδιωτικών.