ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ :ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ- ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ-ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την Konstantina   
Πέμπτη, 24 Φεβρουάριος 2011 07:10

esos.gr

 Θα ξεκινήσει, μάλλον από το επόμενο έτος στο Γυμνάσιο , η διαδικασία πιστοποίησης για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού με βάση το Γαλλικό μοντέλο ανακοίνωσαν στην Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Γενικός Γραμματέας Β. Κουλαιδής , στη διάρκεια συνάντησης με το ΔΣ , ενώ όπως είπαν  στο Λύκειο η Πληροφορική δεν  θα είναι μάθημα γενικής παιδείας, αλλά μόνο μάθημα επιλογής και όχι σε όλες τις κατευθύνσεις.

Ο γενικός σχεδιασμός τόνισε η υφ. Παιδείας  είναι στο Λύκειο να μειωθούν τα μαθήματα, να υπάρχουν μόνο 4 μαθήματα γενικής παιδείας και να υπάρξει μεγάλη αύξηση της εξειδίκευσης μέσω των κατευθύνσεων από τη Β’ Λυκείου και ειδικά στη Γ’ Λυκείου.

Ειδικότερα σύμφωνα με την ΠΕΚΑΠ, στη συνάντηση από τη πλευρά της υφ. Παιδείας :

1) Για το Δημοτικό: Ανάφεραν ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να υπάρχει το μάθημα της Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά το οποίο συνεπάγεται και σύσταση κλάδου ΠΕ19-ΠΕ20 και οργανικών θέσεων, αλλά αυτό θα γίνει σε συνάρτηση με το μέγεθος του κάθε σχολείου και αφού πρώτα γίνει αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος που εφαρμόζεται σήμερα στα 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία.

2) Για το Γυμνάσιο: Θα ξεκινήσει, μάλλον από το επόμενο έτος, η διαδικασία πιστοποίησης για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού με βάση το Γαλλικό μοντέλο. Ο καθηγητής Πληροφορικής θα έχει ενεργό ρόλο στην πιστοποίηση. Δεν έχει ξεκαθαριστεί όμως από το Υπουργείο αν θα υπάρξει αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής.

3) Για το Γενικό Λύκειο: Η διαβεβαίωση είναι ότι «η Πληροφορική δεν εξαφανίζεται». Όμως δεν θα είναι μάθημα γενικής παιδείας, αλλά μόνο μάθημα επιλογής και όχι σε όλες τις κατευθύνσεις. Ο γενικός σχεδιασμός είναι στο Λύκειο να μειωθούν τα μαθήματα, να υπάρχουν μόνο 4 μαθήματα γενικής παιδείας και να υπάρξει μεγάλη αύξηση της εξειδίκευσης μέσω των κατευθύνσεων από τη Β’ Λυκείου και ειδικά στη Γ’ Λυκείου.

4) Για το Τεχνολογικό Λύκειο: Δόθηκε η υπόσχεση ότι θα ενημερωθούμε πριν την κυκλοφορία του όποιου σχεδίου.

Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. απαντώντας επανάλαβε τις θέσεις του κλάδου για όλα τα παραπάνω.

Ειδικά για το θέμα του Γενικού Λυκείου επέμενε στην αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις 3 τάξεις του Γενικού Λυκείου, αναπτύσσοντας πλήθος επιχειρημάτων και καταθέτοντας πίνακα με το τι συμβαίνει στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Ξεκαθάρισε στην πολιτική ηγεσία ότι η Πληροφορική αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και για πολλές δεκαετίες γνωστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση και ότι δεν εξαντλείται σε απόκτηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης εφαρμογών γραφείου, ούτε στην αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων. Σχετίζεται με την απόκτηση γνώσεων απαραίτητων, όχι μόνο για τον επαγγελματικό βίο του ανθρώπου, αλλά κυρίως για την ενεργή, αυτόνομη και ασφαλή συμμετοχή του στην Κοινωνία της Πληροφορίας και της Γνώσης. Ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου αφενός να ισχύσει για τη χώρα μας ότι ισχύει στις προηγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφετέρου, στην κατεύθυνση που θέλει τον μαθητή στο κέντρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, να διεξαχθεί έρευνα αποτύπωσης της γνώμης των μαθητών, των γονέων και της κοινωνίας ευρύτερα σχετικά με την αποδοχή του μαθήματος της Πληροφορικής ανά εκπαιδευτική βαθμίδα και βάσει της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων αυτών να καθορισθεί και η διδασκαλία της Πληροφορικής σε ποιότητα και ποσότητα ανά βαθμίδα και τύπο σχολείου. Σε κάθε περίπτωση οι όποιες αποφάσεις να τεκμηριώνονται από διεθνείς καλές πρακτικές και από τις κοινωνικές απαιτήσεις για ένα σύγχρονο σχολείο. Τέλος ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία να λαμβάνει υπόψη της τις θέσεις του κλάδου για το περιεχόμενο και τους σκοπούς και στόχους της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, όπως άλλωστε γίνεται και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα και όχι να αποτελούν αυτά επιθυμίες και εισηγήσεις άσχετων με το αντικείμενο προσώπων και φορέων.


Ζητήθηκε επίσης η γνώμη της Π.Ε.ΚΑ.Π. για το θέμα της μείωσης του διδακτικού ωραρίου στους συναδέλφους που θα αναλάβουν την τεχνική ή/και την γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία. Η αντιπροσωπεία της Π.Ε.ΚΑ.Π. έκανε ξεκάθαρο ότι αυτό το θέμα δεν είναι του κλάδου μας, αλλά αφορά τη συνολική λειτουργία του σχολείου και όλους τους εκπαιδευτικούς και επιφυλάχτηκε να απαντήσει. Για το θέμα αυτό θα υπάρξει διαβούλευση μεταξύ των μελών της Π.Ε.ΚΑ.Π. ώστε, αν υπάρξει πρόταση του κλάδου, να δοθεί στην πολιτική ηγεσία.

Μετά τις σημερινές διευκρινήσεις που δόθηκαν, ειδικά για το θέμα του Γενικού Λυκείου που ξεκαθαρίζουν τα πράγματα επί τω χείρω, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εκτιμά ότι πρέπει να υπάρξει σύσσωμη αντίδραση του κλάδου και γι αυτό τις επόμενες ημέρες θα ανακοινώσει συγκεκριμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.