ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ - ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΟΛΜΕ, ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ Εκτύπωση
( 1 Vote )
Συντάχθηκε απο τον/την Κωνσταντίνα   
Τρίτη, 15 Μάρτιος 2011 08:23

πηγές youtube, alfavita, tvalfavita, Αγγελιοφόρος, Τα Νέα

Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας για τις συγχωνεύσεις σχολείων.

Δείτε το video

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Αρχισαν κινητοποιήσεις µε αποχές από τα µαθήµατα και συµβολικό κλείσιµο δρόµων

Τα Νέα 15/03/2011


Αντιδρούν στις συγχωνεύσεις
 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ
 
Πλήθος αντιδράσεων στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους µαθητές, τα πολιτικά κόµµατα και τις τοπικές κοινωνίες προκάλεσε η ανακοίνωση του νέου σχολικού χάρτη µε συγχωνεύσε ις 1.

933 σχολείων από το υπουργείο Παιδείας. Η υφυπουργός Ευη Χριστοφιλοπούλου υπέγραψε χθες την απόφαση µε την οποία ορίζεται ότι σε όσα σχολεία συγχωνευθούν ο αριθµός µαθητών ανά τάξη δεν θα ξεπερνά τους 25 για την Πρωτοβάθµια και τους 25+10% για τη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση. Επίσης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, απαντώντας στις αιτιάσεις ότι µε τις συγχωνεύσεις αναµένεται να µειωθούν κατά περίπου 3.000 οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση (και κατά περίπου 1.500 στην Πρωτοβάθµια), τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο και όσοι χρειάζονται θα διορίζονται. «Θα πρέπει να αντιληφθούµε τι είναι καλό για τα παιδιά µας. Σίγουρα όταν φεύγει το παιδί από το δικό του χωριό για να πάει στο διπλανό, υπάρχει ένα πρόβληµα µετακίνησης. Αλλά προκειµένου να γίνεται µάθηµα στο παιδί της Α’ Δηµοτικού µαζί µε µαθητή της ΣΤ’ Δηµοτικού που οδηγεί σε αντιπαιδαγωγικό αποτέλεσµα, είναι σαφώς καλύτερο το παιδί να πηγαίνει σε εξαθέσιο σχολείο του διπλανού χωριού, έτσι ώστε να τερµατιστούν οι πολύ µεγάλες εκπαιδευτικές ανισότητες», υπογράµµισε.

Η ΟΛΜΕ ωστόσο κάλεσε τους καθηγητές να αναρτήσουν µαύρες σηµαίες και πανό διαµαρτυρίας στα υπό συνένωση σχολεία και ζήτησε γενική κινητοποίηση για ανατροπή των συγχωνεύσεων.

«Ο οδοστρωτήρας αυτής της πολιτικής έφτασε στο σηµείο να καταργεί πάνω από 30% ή και 40% των σχολείων, σε περιοχές όπως οι Σέρρες, Καρδίτσα, Πρέβεζα, Τρίκαλα», αναφέρει. Παράλληλα η ΟΛΜΕ κήρυξε στάση εργασίας την ερχόµενη Παρασκευή προκειµένου να γίνουν παραστάσεις διαµαρτυρίας στις διευθύνσεις Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, ενώ προτείνει στον κλάδο 24ωρη απεργία στις 30 Μαρτίου µαζί µε τους δασκάλους και ζητά εξουσιοδότηση από τις τοπικές ΕΛΜΕ για δεύτερη 24ωρη. Προς την ίδια κατεύθυνση αναµένεται να λάβει σήµερα απόφαση και η Διδασκαλική Οµοσπονδία. Εξάλλου σε ορισµένες περιοχές, όπως το Τσοτίλι Κοζάνης, η κοινότητα Κολινδρού Κατερίνης, αλλά και το Περιστέρι, µαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και Τοπική Αυτοδιοίκηση άρχισαν κινητοποιήσεις µε καταλήψεις ή αποχές από τα µαθήµατα και συµβολικά κλεισίµατα δρόµων, ζητώντας να µη συνενωθούν τα σχολεία τους.

Εντονη πολιτική αντιπαράθεση

Οι συγχωνεύσεις έγιναν αντικείµενο και έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης. ο τοµεάρχης παιδείας της Ν.∆. άρης Σπηλιωτόπουλος έκανε λόγο για «τσουνάµι» που σαρώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και ερήµωση της περιφέρειας, ενώ ζήτησε αναθεώρηση των συγχωνεύσεων. άπαντώντας, κύκλοι του υπουργείου παιδείας επεσήµαναν ότι ο ίδιος µε απόφασή του ως υπουργός, είχε φέρει στην άθήνα 300 εκπαιδευτικούς από νησιά, χωρίς να σκεφτεί την ερήµωση της υπαίθρου. το ΚΚΕ έκανε λόγο για «ισχυρό πλήγµα στο δικαίωµα των παιδιών του λαού να µορφώνονται και αποφασιστικό βήµα στη διαµόρφωση του σχολείου της αγοράς». ο Συνασπισµός µίλησε για στενά λογιστική αντίληψη µε στόχο να εξοικονοµηθούν πόροι µε τη µείωση των θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών. ο ΛΆΟΣ ανέφερε ότι το σπουδαιότερο είναι να δούµε στα εναποµείναντα σχολεία τι δάσκαλοι θα διδάσκουν και τι θα διδάξουν στα παιδιά µας. Η ∆ηµοκρατική Συµµαχία τέλος, εκτίµησε ότι η απόφαση ανοίγει τον ασκό του άιόλου καθώς δηµιουργεί τεράστια κοινωνικά και εκπαιδευτικά προβλήµατα.

Η ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΜΕ

ΟΛΜΕ: Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων

14/03/2011


Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255

FAX: 210 32 27 382 - 33 11 338

www.olme.gr

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.                                                            Αθήνα,  14-3-2011

 

 

 

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

            Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην συγχώνευση ή κατάργηση 1933 σχολικών μονάδων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα με την απόφαση αυτή συγχωνεύονται ή καταργούνται 410 σχολικές μονάδες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε σύνολο 3185 (1895 Γυμνάσια και 1290 Γενικά Λύκεια) δηλαδή το 13% των σχολείων.
 
Με την απόφαση αυτή τυπικά και ουσιαστικά η κυβέρνηση κήρυξε σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση.  Επιβάλλει την πολιτική του ΔΝΤ  στο δημόσιο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε πως δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα.
 
Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας στην πραγματικότητα  είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι οι αριθμοί. Η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου στις οποίες επιδίδονται το τελευταίο διάστημα  τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και οι διορισμένοι περιφερειακές διευθυντές εκπαίδευσης.
 
Σε καμιά περίπτωση δεν είναι αρκετή η «κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να μην ξεπερνά τα 25 + 10% στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Αυτή η διακήρυξη υπήρχε και την φετινή χρονιά αλλά στην πραγματικότητα υπήρξαν εκατοντάδες τμήματα πάνω και από αυτούς τους αριθμούς, όπως αποκάλυψε η ενδεικτική έρευνα της ΟΛΜΕ. Αυτό που απαιτείται είναι να γίνει τώρα επιτέλους νομοθετική ρύθμιση  ώστε το ανώτατο όριο να είναι οι 25 μαθητές ανά τμήμα, οι 20 στις κατευθύνσεις του Γεν. Λυκείου και στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και οι 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
 
Αποδοκιμάζουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον αδιαφανή τρόπομε το οποίο προχώρησε όλη αυτή τη διαδικασία, αγνοώντας στις περισσότερες περιπτώσεις την τοπική κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ακόμα και τις τοπικές δημοτικές αρχές, όπως αυτό ρητά προβλέπεται ακόμα και από την ισχύουσα νομοθεσία (ν.1566/85). Είναι χαρακτηριστικό πως στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, την Αθήνα, όπου 36 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται δεν έγινε καν η συζήτηση στο Δημοτικό της Συμβούλιο!!
 
Ο οδοστρωτήρας αυτής της πολιτικής έφτασε στο σημείο να καταργεί σε ορισμένες περιοχές πάνω από το 30% ή και το 40% των σχολείων (π.χ. Σέρρες, Καρδίτσα, Πρέβεζα, Τρίκαλα).
 
Αποδοκιμάζουμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου γιατί αθέτησε τις υποσχέσεις της προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ότι θα δοθούν στο ΔΣ για συζήτηση οι τελικές προτάσεις του Υπουργείου. Οι υποσχέσεις αυτές διατυπώθηκαν τόσο στη συνάντηση που στις 28-2-2011 με την Υφυπουργό κα Χριστοφιλοπούλου, όσο και δημόσια σε τηλεοπτική συζήτηση από την Υπουργό κα Διαμαντοπούλου με τους προέδρους των δυο ομοσπονδιών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ).
 
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσα από τις ΕΛΜΕ και σε συνεργασία με όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και όλο το λαό σε κινητοποίηση με στόχο να ακυρώσουμε αυτή την απόφαση του Υπουργείου.
 
            Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνονται στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, την Παρασκευή 18-03-2011 στις 12:30 μμ για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων. Για τη διευκόλυνση των συναδέλφων που θα συμμετάσχουν το ΔΣ της ΟΛΜΕ κήρυξε 2ωρη στάση εργασίας (12-2μμ για τον πρωινό κύκλο και 2-4μμ για τον απογευματινό κύκλο).
 
Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αναρτήσουν μαύρες σημαίες και πανό διαμαρτυρίας στα σχολεία που συγχωνεύονται ή καταργούνται.
 

Αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις των σχολείων – Υπό κατάληψη το ιστορικό λύκειο Τσοτυλίου

Αγγελιοφόρος 14/03/2011


Σε εγρήγορση καλεί η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης τους καθηγητές ώστε σε συνεργασία με τους γονείς να αντιδράσουν στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, ενώ μαθητές σχολείου, υπό συγχώνευση, στην Κοζάνη προχώρησαν ήδη σε κατάληψη.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών εκφράζει τη διαμαρτυρία του για το γεγονός ότι "τη στιγμή που δημοσιεύονται στο τύπο αναλυτικά οι επικείμενες συγχωνεύσεις, η ΟΛΜΕ περιμένει ακόμη τις προτάσεις του
Υπουργείου". Οι εκπρόσωποι των καθηγητών δηλώνουν "ανήσυχοι" και κατηγορούν το Υπουργείο ότι χρησιμοποιεί προσχηματικά τον διάλογο και τη διαβούλευση, προκειμένου να επικυρώσει ειλημμένες αποφάσεις.

"Δε θα ανεχτούμε για λογιστικούς λόγους, να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία. Δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα", αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Μέσα στην εβδομάδα θα συνεδριάσουν οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, ενώ το Σάββατο οι πρόεδροι των οργάνων θα πραγματοποιήσουν συνέλευση, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Τσοτυλίου, στην Κοζάνη, απάντησαν ήδη με κατάληψη στην προωθούμενη συγχώνευση του σχολείου τους. Όπως υποστηρίζουν σε επιστολή τους, αντιδρούν στη συγχώνευση του σχολείου τους καθώς ήδη οι μαθητές διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στον προορισμό τους. "Σε άλλη περίπτωση θα χρειαζόμαστε ίσως και διπλάσια ώρα προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στο αυτονόητο δηλαδή στη δημόσια εκπαίδευση", αναφέρουν.

ΣΧΕΤΙΚΟ

Προς συγχωνεύσεις και τα πειραματικά σχολεία - Ο νέος «χάρτης» θα ολοκληρωθεί το Πάσχα

Το Βήμα 15/03/2011
Προς συγχωνεύσεις και καταργήσεις οδεύουν και τα πειραματικά σχολεία της χώρας, ενώ την ίδια πορεία θα ακολουθήσουν τα διαπολιτισμικά, τα μουσικά και τα αθλητικά σχολεία (ή τμήματα) που θα αξιολογηθούν από το υπουργείο Παιδείας.


Επόμενο βήμα θα είναι το νομοσχέδιο με το οποία αλλάζει η εικόνα και της τεχνικής εκπαίδευσης με συγχωνεύσεις επαγγελματικών λυκείων και σχολών, που θα αποκτήσουν ενιαίο χαρακτήρα.

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», ο νέος χάρτης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας θα έχει ολοκληρωθεί μετά το Πάσχα με τις σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.

Τι θα γίνει με τα πειραματικά

Καταργήσεις και συγχωνεύσεις αναμένονται στα πειραματικά σχολεία, καθώς όπως λέει στο «Βήμα», ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης της Αττικής κ. Γ. Κουμέντος, «δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν πειραματικά σχολεία που δεν έχουν καμία σύνδεση με τα πανεπιστήμια. Από τα 22 πειραματικά σχολεία που έχουμε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Αττικής μόνο το ένα έχει σύνδεση με το πανεπιστήμιο. Στόχος μας είναι να αξιολογήσουμε, να αναμορφώσουμε και να τους δώσουμε την παλιά τους ταυτότητα» λέει ο κ. Κουμέντος. «Μάλιστα κάποια πειραματικά είχαν και το θράσος να αρνηθούν να μπουν σε πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης» αναφέρει.

Πάντως, είναι πιθανόν τελικά τα διαπολιτισμικά σχολεία να οδεύουν προς την πλήρη κατάργησή τους, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν θέλει τη λογική του «γκέτο» στην εκπαίδευση. Οι μαθητές τους μάλιστα, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, θα ενταχθούν σε σχολεία της γειτονιάς τους.

Ο κ. Κουμέντος υπεραμύνεται των συγχωνεύσεων, τονίζοντας ότι «από τα 80 σχολεία που συγχωνεύονται στην Αττική, τα 77 ήταν συστεγαζόμενα και γίνονται τώρα 12θέσια ώστε να ενταχθούν στο αναμορφωμένο νέο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη χρονιά. Στα γυμνάσια είχαμε 52 περιπτώσεις συστεγαζόμενων σχολείων. Στα σχολεία αυτά οι καθηγητές δούλευαν πέντε ώρες εδώ και πέντε ώρες εκεί. Οι καθηγητές δεν μπορούν να είναι περαστικοί, πρέπει να είναι μόνιμοι» καταλήγει ο κ. Κουμέντος.

Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών

«Η κυβέρνηση κήρυξε σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση» τονίζει για τις συγχωνεύσεις η Ομοσπονδία Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), που εξήγγειλε ήδη σειρά κινητοποιήσεων, καλώντας μάλιστα τις τοπικές Ενώσεις «να αναρτήσουν μαύρες σημαίες και πανό διαμαρτυρίας στα σχολεία που συγχωνεύονται ή καταργούνται». Το υπουργείο Παιδείας «επιβάλει την πολιτική του ΔΝΤ στο δημόσιο σχολείο» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία. Επίσης κάνει λόγο για «λογιστικά κριτήρια» στις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας» αναφέροντας ότι «η εκπαίδευση δεν είναι αριθμοί και η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί χάρτου».

Οι καθηγητές μιλούν για «αδιαφανή τρόπο με τον οποίο προχώρησε όλη αυτή τη διαδικασία, αγνοώντας στις περισσότερες περιπτώσεις την τοπική κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ακόμα και τις τοπικές δημοτικές αρχές, όπως αυτό ρητά προβλέπεται ακόμα και από την ισχύουσα νομοθεσία (ν. 1566/85). Είναι χαρακτηριστικό πως στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, την Αθήνα, όπου 36 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται δεν έγινε καν η συζήτηση στο Δημοτικό της Συμβούλιο».

Την ίδια στιγμή, τα στελέχη της ΟΛΜΕ από τον χώρο του ΣΥΝ κυρία Ελένη Ζωγραφάκη και κ. Θέμης Κοτσυφάκης κάλεσαν τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν στην πράξη τις συγχωνεύσεις των σχολείων. Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, οι Σέρρες, η Πρέβεζα, συγχωνεύονται πάνω από 40% των δευτεροβάθμιων σχολείων, κάτι που δημιουργεί τεράστια αναστάτωση στις τοπικές κοινωνίες.

Στάσεις εργασίας
Η ΟΛΜΕ αποφάσισε ήδη τρίωρη στάση εργασίας για τα μέλη της, την Παρασκευή (το τελευταίο τρίωρο του πρωινού ωραρίου και το πρώτο του απογευματινού) προκειμένου να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις. Για τις 30 του μήνα, η ΟΛΜΕ εισηγείται 24ωρη απεργία και προαναγγέλλει ακόμη μία 24ωρη εάν προωθηθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για μισθολογικά θέματα.

Την Τρίτη αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας που συνεδριάζει για το θέμα και αναμένεται να συμπορευτεί με την ΟΛΜΕ. «Εχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα σε ολόκληρη τη χώρα και θα ανακοινώσουμε άμεσα τις αποφάσεις μας» δήλωσε στο «Βήμα» ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κομνηνός Μαντάς.

Αποχές μαθητών

Κινητοποιήσεις μαθητών εξαγγέλθηκαν όμως και σε σχολεία. Στο 57ο δημοτικό σχολείο Πειραιά που καταργείται, οι γονείς ανακοίνωσαν την αποχή των παιδιών τους από τα μαθήματα. «Στην περιοχή μας συνενώνονται 13 σχολεία και γίνονται έξι» λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της τοπικής ΕΛΜΕ κ. Γιώργος Γαλάνης. «Μάλιστα καταργείται τελείως ένα σχολείο και τα παιδιά του θα μοιραστούν σε διπλανά , όπου και οι μαθητές πια θα είναι 25 ανά τμήμα, ενώ μέχρι σήμερα ήταν 19, 20, το πολύ 21» τονίζει.

«Οι γονείς είχαν γενική συνέλευση για να αποφασίσουν κινητοποιήσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάργηση του σχολείου μας» λέει στο «Βήμα» η διευθύντρια του σχολείου κυρία Πόπη Αγγελοπούλου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου γονέων των μαθητών του 57ου δημοτικού σχολείου Πειραιά, κ. Δημ. Κέκη, «θα πρέπει πλέον οι μαθητές που πηγαίνουν σε γειτονικά σχολεία να διανύουν μια απόσταση 700 ή και 1.200 μέτρων, ενώ θα περνούν τουλάχιστον τρεις δρόμους ταχείς κυκλοφορίας. Επίσης σε ένα προαύλιο θα υπάρχουν πλέον 480 παιδιά».

Στη δημοτική ενότητα Κολινδρού Κοζάνης οι μαθητές αποφάσισαν επίσης να απέχουν από τα μαθήματα τους, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την συγχώνευση του γενικού λυκείου της περιοχής τους με εκείνο της περιοχής Αιγινίου.
«Στην περιοχή του Περιστερίου συγχωνεύονται δέκα γυμνάσια σε πέντε και τέσσερα λύκεια σε δύο, ενώ το εσπερινό λύκειο της περιοχής καταργείται και μετακομίζει στο Αιγάλεω» λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Αθήνας κ. Παν. Καταγής. «Δημιουργούνται προβλήματα μετακίνησης των μαθητών και τεράστια αναστάτωση στις οικογένειές τους. Νομίζω ότι υποβιβάζουμε τα σχολεία χωρίς να έχει γίνει καν σχετική συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα» προσθέτει.

Καταγγελίες για παραποιημένα στοιχεία

Στο Περιστέρι, ο διευθυντής του 4ου γενικού λυκείου κ. Αθαν. Νικολόπουλος καταγγέλλει στο «Βήμα» ότι είναι πιθανόν να έγινε... νοθεία. Οπως δηλώνει, το σχολείο του συγχωνεύεται με το 3ο λύκειο της περιοχής, χωρίς να ληφθούν υπόψιν τα στοιχεία που έδωσε ο ίδιος στο υπουργείο, τα οποία πιθανά εμφανίστηκαν παραποιημένα. «Είχα ενημερώσει ότι το σχολείο μας έχει 219 μαθητές και είναι γνωστό ότι το 3ο λύκειο έχει 217 . Το υπουργείο είχε εκδώσει απόφαση ότι δεν θα συγχωνεύονται σχολεία με άθροισμα μαθητών άνω των 400. Ομως φαίνεται ότι στην περίπτωση μας άλλα νούμερα στείλαμε και άλλα έλαβαν» συνεχίζει. «Πρόκειται για δυο από τα ιστορικότερα σχολεία της περιοχής τα οποία δεν συστεγάζονται καν και τώρα οδηγούνται σε υποβάθμιση. Ηδη οι μαθητές κάνουν ουρές στις τουαλέτες. Τι θα γίνει τώρα δεν ξέρω» καταλήγει.

Διαφωνίες εκφράζει με τις συγχωνεύσεις και η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καλλιθέας κυρία Μαρία Δανιήλ που αναφέρει ότι τα σχολεία της περιοχής έχουν μεγάλο αριθμό παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών. «Η Καλλιθέα έχει ανάγκη από μικρά σχολεία» δηλώνει.

Ο αντιδήμαρχος του δήμου Ορχομενού κ. Γ. Τσιάμης καταγγέλλει ότι καταργήθηκε δημοτικό σχολείο στην τοπική κοινότητα Κοκκίνου και μεταφέρθηκε σε ιδιωτικό οικισμό της κοινότητα που ανήκει στη εταιρεία «Λάρκο»! «Από χθες κοιταζόμαστε στο χωριό μήπως είναι τυπογραφικό λάθος» αναφέρει ο κ. Τσιάμης. «Εάν εγκαταλειφθεί ο οικισμός ή μεταφερθεί, τι θα γίνει το σχολείο» αναρωτιέται.

Αντιδράσεις από κόμματα
«Το τσουνάμι σαρώνει και την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας» δήλωσε για τις συγχωνεύσεις των σχολείων ο υπεύθυνος του τομέα παιδείας της Νέας Δημοκρατίας κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος σε έκτακτη συνέντευξη μίλησε για ερήμωση της περιφέρειας και ζήτησε άμεση αναθεώρηση της απόφασης του υπουργείου Παιδείας.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος έκανε λόγο για ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς.
Ο Συνασπισμός υποστηρίζει ότι θα υπάρξει μείωση κατά 3.000 των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών την επόμενη χρονιά, και ότι κριτήριο για τις συγχωνεύσεις σχολείων ήταν η εξοικονόμηση δαπανών.

Μάρνυ Παπαματθαίου

Σχετικό

http://www.esos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=11990:maires-simaies-sta-sxoleia-gia-tis-sigxoneiseis-kai-programma-apergion-apo-tous-kathigites-skliri-anakoinosi-tis-olme&Itemid=1796

ΣΧΕΤΙΚΟ

Μαύρες σημαίες για τις συγχωνεύσεις

Ελευθεροτυπία 15/03/2011


ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ * ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΙ ΛΑΪΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΕΙΣΒΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

 
Των ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ
Ισχυρές κοινωνικές και πολιτικές δονήσεις σε όλη τη χώρα προκάλεσαν οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για το νέο συρρικνωμένο -κατά 1.056 μονάδες- χάρτη των σχολείων, απόλυτα προσαρμοσμένο στους όρους του Μνημονίου.

Το πλαφόν στις αίθουσες και η αύξηση των μαθητών, μείζονα ζητήματα Στην περιφέρεια οργανώνονται λαϊκές συνελεύσεις, μαζικές «εισβολές» στις κατά τόπους διευθύνσεις, ενώ άρχισαν οι πρώτες μαθητικές καταλήψεις. Στην Αττική γονείς και εκπαιδευτικοί ανεβάζουν μαύρες σημαίες στα απειλούμενα σχολεία καταγγέλλοντας τις εκτεταμένες συγχωνεύσεις ενώ φουντώνει το μέτωπο των αντιδράσεων από τις Ομοσπονδίες που ήδη αποφάσισαν τις πρώτες απεργιακές κινητοποιήσεις. Η ΟΛΜΕ πραγματοποιεί την ερχόμενη Παρασκευή στάση εργασίας και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ενώ αποφάσισε 24ωρη απεργία στις 30 Μαρτίου και δύο ακόμα 24ωρες μέχρι τον Απρίλιο, ενταγμένες στο ευρύτερο διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου. Εξ ου και η απόφαση για πρόταση προς την ΑΔΕΔΥ για 24ωρη στις 13 Απριλίου όπως και το αίτημα προς τις τοπικές οργανώσεις για εξουσιοδότηση απόφασης 24ωρης μόλις κατατεθεί ρύθμιση που θα θίγει οικονομικά και εργασιακά δικαιώματα. Ανάλογη αναμένεται η απόφαση της ΔΟΕ μετά τη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας.

Συλλήβδην απόρριψη και σκληρή κριτική του σχεδίου των συγχωνεύσεων δέχτηκε το υπουργείο Παιδείας από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Τα οικονομικά κριτήρια, το πλήγμα στην περιφέρεια, η υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου αποτελούν τον πυρήνα της πολεμικής από τα κόμματα, ορισμένα εκ των οποίων, όπως το ΚΚΕ, καλούν σε ξεσηκωμό. Από την άλλη, οι Ομοσπονδίες καταγγέλλουν πως τα νούμερα κρύβουν μια ακόμη πιο σκληρή πραγματικότητα, ενώ δηλώνουν πως οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις αφορούν περισσότερα σχολεία. «Το λουκέτο μπαίνει στο 13% περίπου των σχολείων» τονίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επισημαίνοντας πως οι μονάδες δευτεροβάθμιας είναι συνολικά 3.700, από τις οποίες όμως πρέπει να εξαιρεθούν οι περίπου 600 της τεχνικής εκπαίδευσης και των άλλων ειδικών κατηγοριών (μουσικά, καλλιτεχνικά κ.λπ.). Συνεπώς, το μέγεθος της παρέμβασης αυξάνεται περισσότερο. Μια γρήγορη επεξεργασία, μάλιστα, της Ομοσπονδίας έδωσε περιοχές όπου το μαχαίρι του υπουργείου έφτασε μέχρι και στο (περίπου) 45% των εκεί σχολείων. Περισσότερο πληγείσες οι Καρδίτσα (44%), Σέρρες (42,5%), Πρέβεζα (37%), Τρίκαλα (29,3%), Κοζάνη (22,2%), Αθήνα (19,1). Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε σύνολο 16.000 μονάδων συγχωνεύονται 1.933 σχολεία, εκ των οποίων τα 1.523 στην πρωτοβάθμια και τα 410 στη δευτεροβάθμια. Καταργούνται 851 δημοτικά-νηπιαγωγεία, 205 γυμνάσια-λύκεια.

Το σκοτεινό τοπίο της εκπαίδευσης -που θα απλωθεί βαθμιαία από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς- αποτελεί το επίκεντρο των καταγγελιών και των φόβων που εκφράζουν όλοι όσοι εντάσσονται στο πλαίσιο όπου καλείται να λειτουργήσει το ελληνικό σχολείο. Οικονομικοί, κοινωνικοί, εκπαιδευτικοί λόγοι συμπλέκονται και αλληλεπηρεάζονται δημιουργώντας το απόλυτο σκηνικό εφαρμογής του Μνημονίου σε ένα χώρο που τυπικά δεν περιλαμβάνεται στο Μνημόνιο!

Τρία είναι τα βασικά κλειδιά προσαρμογής στις επιταγές του Μνημονίου:

α) Μείωση διορισμών μέσα από τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις για τους εκπαιδευτικούς-δημόσιους υπαλλήλους που εντάσσονται στη μνημονιακή επιταγή για 1/5 ως προς τις προσλήψεις (μια πρόσληψη για πέντε αποχωρήσεις).

β) Μετακύλιση οικονομικής διαχείρισης των σχολείων και μεταφοράς μαθητών στους δήμους οι οποίοι ωστόσο, ήδη, έχουν δεχθεί μείωση των προϋπολογισμών τους.

γ) Μείωση δαπανών από τη δημιουργία μεγάλων μονάδων, απαλλαγή από ενοίκια, αξιοποίηση κτηρίων.

Κατά τ' άλλα, οι συνέπειες των μέτρων αγγίζουν αρκετούς τομείς: εργασιακό καθεστώς, εκπαιδευτικό έργο, υποδομές, οικονομική επιβάρυνση ειδικά στην περιφέρεια λόγω των μετακινήσεων ή και «μεταναστεύσεων».

Εργασιακές συνέπειες:

- Απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας όχι μόνον οργανικών αλλά και ειδικοτήτων (από τη συγχώνευση ολοήμερων). Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2013 οι 170.000 εκπαιδευτικοί στα ελληνικά σχολεία (από τη μείωση διορισμών, συνταξιοδοτήσεις κ.ά.) θα είναι 35.000 λιγότεροι.

Εκπαιδευτικές:

- Δημιουργία -ειδικά στα αστικά κέντρα- τεράστιων μονάδων με αριθμό μαθητών πολύ μεγαλύτερο από το σημερινό. Οχι πάνω από 400 μαθητές στα συνενωμένα, λέει το υπουργείο· είναι πολύ περισσότεροι από τον ισχύοντα μέσο όρο επισημαίνουν οι Ομοσπονδίες. Ο νόμος προβλέπει δώδεκα τμήματα στην πρωτοβάθμια και εννέα στη δευτεροβάθμια με αριθμό μαθητών ανά τμήμα 25 και 25+10% αντιστοίχως. Ητοι, δημοτικά-νηπιαγωγεία με 300 μαθητές και γυμνάσια-λύκεια με λιγότερους από 270 μαθητές. Βάσει των νέων δεδομένων θα φτάνουν στους 400 και σε έξι περιπτώσεις -όπως λέει το ίδιο το υπουργείο- ακόμη περισσότερους.

- Υποβάθμιση εκπαιδευτικού έργου σε πολυάριθμα και πολυπληθή τμήματα, στοίβαγμα εκατοντάδων μαθητών σε μικρούς αύλειους χώρους, με τον κίνδυνο της αύξησης της παραβατικότητας, δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων ανάλογα με το μέγεθος της συγχωνεύσης.

Οικονομικο-κοινωνικές:

- Επιβάρυνση των οικογενειών για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία, αύξηση προβλημάτων ή και κινδύνων κατά την πρόσβαση στα σχολεία, ανατροπή των συνθηκών φοίτησης και πιθανότητα ακόμη και μαθητικής διαρροής. * 
 
ΣΧΕΤΙΚΟ

Αναταραχή στην Παιδεία έφεραν οι συγχωνεύσεις

Ημερησία 15/03/2011


ΔΟΕ και ΟΛΜΕ εκτιμούν ότι χάνονται 3.500-4.000 θέσεις εκπαιδευτικών


Της Χαράς Καλημέρη

Οξύτατες αντιδράσεις από κόμματα της αντιπολίτευσης και εκπαιδευτικούς, αλλά και ένα πρώτο «κύμα» καταλήψεων μαθητών σε σχολεία, έχει προκαλέσει ο «εκπαιδευτικός Καλλικράτης».

Ως πρώτο βήμα, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες προγραμματίζουν 24ωρη απεργία για τις 30 Μαρτίου, εκτιμώντας ότι βρίσκονται στην «αέρα» περίπου 3.500 - 4.000 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Η ΔΟΕ υποστηρίζει πως πάνω από 2.000 θέσεις δασκάλων είναι επισφαλείς, ενώ ΟΛΜΕ θεωρεί ότι χάνεται το 20% (άνω των 1.500) των οργανικών θέσεων από τα γυμνάσια και λύκεια που συγχωνεύονται. Την ίδια ώρα, καταγράφονται οι πρώτες καταλήψεις σχολείων. Μάλιστα, την αρχή έκαναν οι μαθητές από το Γενικό Λύκειο Τσοτυλίου στην Κοζάνη - τη γενέτειρα της υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου.

Αναβάθμιση
Από την πλευρά του, πάντως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσπάθησε χθες να καθησυχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα, σημειώνοντας πως «οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν κανέναν κίνδυνο» και ότι «όσοι χρειάζονται, θα διορίζονται». Ο κ. Πεταλωτής μίλησε για αναβάθμιση της παρεχόμενης Παιδείας και πιο ορθολογική αξιοποίηση εκπαιδευτικών και υποδομών, ενώ απευθυνόμενος στις τοπικές κοινωνίες είπε πως δεν μπορεί η κυβέρνηση να αφήσει να υπάρχουν μονοθέσια και διθέσια σχολεία που «μας γυρίζουν στη δεκαετία του ΄50».

Ειδικότερα, σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας για συνενώσεις 1.966 σχολικών μονάδων. Σε χθεσινή της συνεδρίαση, η ΟΛΜΕ αποφάσισε να προτείνει την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας για τις 30 Μαρτίου (η οριστική απόφαση θα ληφθεί στις 19 Μαρτίου) και τρίωρης στάσης εργασίας για την προσεχή Παρασκευή, προκειμένου να συμμετάσχουν οι καθηγητές σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης όλης της χώρας. Παράλληλα, η ΟΛΜΕ έλαβε εξουσιοδότηση από τις τοπικές ενώσεις καθηγητών να προχωρήσει σε νέα 24ωρη απεργία, εφόσον ανακοινωθεί το ενιαίο μισθολόγιο.

Απώλεια
«Τα αποτελέσματα της πολιτικής του Μνημονίου στο χώρο της Παιδείας θα είναι ερήμωση της υπαίθρου, η κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και νέα οικονομικά βάρη τις πλάτες της ελληνικής οικογένειας» δήλωσε στην «Η» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Δημήτρης Πεππές και εκτίμησε ότι θα υπάρξει απώλεια περίπου 20% των οργανικών θέσεων των γυμνασίων και λυκείων που θα συγχωνευθούν. Σύμφωνα με στοιχεία των μελών του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Ζωγραφάκη Ελένης και Κοτσιφάκη Θέμη, σε σύνολο 3.185 σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συγχωνεύονται τα 410, ποσοστό 12,9%. Τα υψηλότερα ποσοστά συγχωνεύσεων παρατηρούνται σε Καρδίτσα (44,4%), Σέρρες (42,6%), Πρέβεζα (37%), Τρίκαλα (29,3%) και Κοζάνη (22,2%).

Την ίδια ώρα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1.523 σχολικές μονάδες με τον γραμματέα της ΔΟΕ κ. Τριαντάφυλλο Οικονόμου να δηλώνει στην «Η» ότι βρίσκονται στον «αέρα» περίπου 2.000 θέσεις δασκάλων. «Αποδεικνύεται ότι το σύστημα καταργήσεων δεν έγινε για παιδαγωγικούς λόγους, αλλά για οικονομικούς» επισημαίνει ο κ. Οικονόμου.

Ο «εκπαιδευτικός Καλλικράτης» προκάλεσε αντιδράσεις κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ο γραμματέας της πολιτικής επιτροπής της Ν.Δ. κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος τόνισε ότι οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας επιφέρουν «ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στην ελληνική περιφέρεια». Για ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών να μορφώνονται έκανε λόγο το ΚΚΕ, ενώ ο ΣΥΝ επισήμανε ότι «το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής».

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 15 Μάρτιος 2011 12:46