TEST ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ...ON LINE! Εκτύπωση
( 16 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Δευτέρα, 26 Δεκέμβριος 2011 04:43

dyslexia-eftychia.blogspot.com

Το τεστ δημιουργήθηκε από τη Φανή Κατσαμάκη, τον Ιανουάριο του 2010, με τη χρήση του εργαλείου Adobe Captivate 4, στα πλαίσια της μεταπτυχιακής της εργασίας για το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών "ΤΠΕ στην εκπαίδευση", του τμήματος Πληροφορικής του Α.Π.Θ.

Σημείωση: το τεστ είναι ενδεικτικό του τρόπου που μπορούν να συνεισφέρουν οι νέες τεχνολογίες στο πρόβλημα των μαθησιακών δυσκολιών. Οι ερωτήσεις του έχουν βασιστεί σε προτάσεις, απόψεις και τακτικές ψυχολόγων και ειδικών. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν θα πρέπει να θεωρηθούν απόλυτα αντιπροσωπευτικά, αφού από τη διαδικασία διάγνωσης λείπουν στοιχεία όπως η φωνητική συμμετοχή του χρήστη, που είναι πολύ σημαντική.

Για το τεστ πατήστε στον σύνδεσμο:
 
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ - ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΟΝ ΗΧΟ

 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Είναι τα παιδιά με δυσλεξία «χαρισματικά»;

 


Γνωρίζετε ότι ο Αϊνστάιν, ο Τομ Κρούζ, ο ‘Εντισον, ο Τσώρτσιλ, οΧανς Κρίστιαν Άντερσεν, ηΑγκάθα Κρίστι και ο Λεονάρδο Ντα Βίντσι ήταν δυσλεκτικοί; Αυτοί οι ιδιαίτερα χαρισματικοί άνθρωποι είχαν δυσλεξία! Είναι όντως όλα τα παιδιά με δυσλεξία «χαρισματικά»; Η κυρία Σταθάκου Μαρένια, ειδική παιδαγωγός του κέντρου Ευμάθεια υποστηρίζει ότι « Στα παιδιά με δυσλεξία υπάρχει όλη η γκάμα παιδιών. Υπάρχουν παιδιά με φυσιολογική νοημοσύνη και παιδιά ιδιαίτερα έξυπνα. Δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν ιδιαίτερα χαρισματικά παιδιά με δυσλεξία. Αυτό που συμβαίνει συχνά είναι η πιθανότητα να έχουμε ένα ευφυή πληθυσμό στα άτομα με δυσλεξία. Αλλά η δυσλεξία δεν εξισώνεται με ευφυΐα απαραίτητα»
Ο κύριος Αλεξάνδρου, διευθυντής του κέντρου Προσέγγιση δηλώνει ότι  « Η δυσλεξία είναι εγκεφαλική δυσλειτουργία. Οι περιοχές ικανοτήτων καλλιεργούνται περισσότερο. Προσδίδουμε στο παιδί με δυσλεξία ενσυναίσθηση (συναισθηματική κρίση), καλλιτεχνικές ροπές, εφευρετικότητες και ανεπτυγμένη μαθηματική σκέψη. Γι’ αυτό τα χαρακτηρίζουν «χαρισματικά». Απλά είναι οι περιοχές του εγκεφάλου που καλλιεργούν περισσότερο»
Δεν είναι όλοι οι δυσλεκτικοί «χαρισματικοί» αλλά έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους καθιστούν ξεχωριστούς όπως: Εξαιρετική ικανότητα και διαίσθηση στην επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα, ικανότητα για παράλληλη και πολύπλευρη σκέψη, καινοτομικές ιδέες και σκέψεις.


Η δυσλεξία θεραπεύεται;

Η κυρία Ταμπακάκη Λιάνα, ψυχοπαιδαγωγός-ειδική παιδαγωγός του κέντρου Λογοδίκτυο επισημαίνει «Η δυσλεξία είναι κατάσταση, δεν είναι ασθένεια! Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για θεραπεία αλλά για σημαντική βελτίωση. Ας είμαστε αισιόδοξοι. Αν εξακριβωθούν πλήρως τα αίτια της δυσλεξίας μπορεί να υπάρξει κάποιου είδους θεραπεία» Η κυρία Σταθάκου Μαρένια, προσθέτει
«Μπορεί να έχουμε μια τόσο καλή αποκατάσταση που να φαίνεται σα θεραπεία. Πρέπει και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση να γίνουν ειδικές τάξεις. Το δώρο της ανάγνωσης πρέπει να το έχουν όλοι. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για φάρμακο γιατί η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια». Ο κύριος Αλεξάνδρου θεωρεί ότι
«Οι δυσλεξικοί μεγαλώνουν μια χαρά. Αρκεί να μην δημιουργήσουν κόμπλεξ. Να μην ματαιωθούν στην σχολική ηλικία. Μεγαλώνουν υπέροχα, αρκεί να μην τους έχει πιέσει το περιβάλλον»

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ

Ο κύριος Σταυρακάκης  υποστηρίζει ότι η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών πρέπει να γίνεται εγκαίρως και να περιλαμβάνει όλους τους τομείς της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού. Συμβουλεύει τους γονείς να απευθύνονται στους ειδικούς επιστήμονες εγκαίρως για να προλάβουν την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών, να αφήνουν τους ειδικούς να φτάνουν στους στόχους που έχουν ορίσει για το πρόγραμμα αποκατάστασης και να μην επαναπαύονται στα πρώτα σημάδια βελτίωσης που βλέπουν.
Πολλοί γονείς αναρωτιούνται πότε είναι η κατάλληλη ηλικία διάγνωσης της δυσλεξίας και σε ποιους φορείς πρέπει να απευθύνονται. Την απάντηση μας την έδωσε η κυρία Ταμπακάκη Λιάνα «Στο νηπιαγωγείο ένα παιδί μπορεί να δείξει κάποιες αδυναμίες, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι θα εμφανίσει μαθησιακές δυσκολίες. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διάγνωση, μπορούμε να έχουμε ενδείξεις. Στο δημοτικό η διάγνωση μπορεί να γίνει μετά τα Χριστούγεννα, αφού το παιδί έχει αφομοιώσει κάποιες γνώσεις. Όσο νωρίτερα απευθύνεται το παιδί στον ειδικό τόσο πιο εύκολη είναι η αποκατάσταση. Στα μεγαλύτερα παιδιά έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Τότε μιλάμε για παγιωμένες καταστάσεις γι’ αυτό είναι δύσκολη η παρέμβαση και η αποκατάσταση. Δεν είναι αδύνατη απλά απαιτεί περισσότερο χρόνο και προσπάθεια από την πλευρά του ειδικού αλλά και του παιδιού» και συνεχίζει « Οι γονείς έρχονται στο κέντρο να πάρουν απαντήσεις. Έχουν μια αγωνία, είναι μπερδεμένοι, ξέρουν ότι πρόκειται για δυσκολία. Πρέπει να απευθύνονται στα  Κ.Δ.Α.Υ. και σε ιατροπαιδαγωγικά κέντρα της περιοχής τους για διάγνωση δυσλεξίας ή άλλων μαθησιακών δυσκολιών»
Επίσης, υπάρχει η Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας όπου παρέχονται πληροφορίες για την δυσλεξία μέσω της ιστοσελίδας http://www.dyslexia.gr/  και  http://www.dys.gr/ . Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα η συχνότητα εμφάνισης της δυσλεξίας αγγίζει το 5%του μαθητικού πληθυσμού
Ο κύριος Αλεξάνδρου συμβουλεύει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους ειδικούς «Αποδεχθείτε την δυσκολία και δουλέψτε με την δυσκολία και όχι την δυσκολία»


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΠΟΥΦΑΛΗ ΕΥΤΥΧΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ-ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 26 Δεκέμβριος 2011 05:06