ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Παρασκευή, 23 Δεκέμβριος 2011 20:33

Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν πως η μύηση των ανήλικων γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας είναι ευθύνη και των γονέων

ΕΘΝΟΣ

e-κπαίδευση από το νηπιαγωγείο

Δάσκαλοι και καθηγητές επισημαίνουν την ανάγκη να μάθουν τα παιδιά, τους κινδύνους που κρύβει το Ιντερνετ, ακόμα και από την τρυφερή ηλικία των 5 ετών

Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν πως η μύηση των ανήλικων γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας είναι ευθύνη και των γονέων

Από την ηλικία του νηπιαγωγείου και του δημοτικού θα πρέπει να ξεκινά η εκπαίδευση των παιδιών για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, εκτιμά η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την κλειστή διαδικτυακή έρευνα του SaferInternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, η οποία διενεργήθηκε σε 2.319 εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας το διάστημα μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου 2011.

Το ποσοστό των εκπαιδευτικών που θεωρούν ότι η ενημέρωση για τους κινδύνους του Ιντερνετ πρέπει να αρχίζει όσο το δυνατόν νωρίτερα εμφανίζεται υπερδιπλάσιο από αυτό που είχε καταγραφεί δύο χρόνια πριν.

e-κπαίδευση από το νηπιαγωγείο

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τρεις στους δέκα εκπαιδευτικούς θεωρούν ότι η ασφαλής και υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου και γενικώς των online τεχνολογιών διδάσκεται επαρκώς στο σχολείο τους.

Η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών (99%) συμφωνεί πως η εκπαίδευση των ανήλικων χρηστών γύρω από την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση της τεχνολογίας είναι ευθύνη και των γονέων και των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, 9 στους 10 πιστεύουν πως όλοι οι εκπαιδευτικοί -και όχι μόνο οι καθηγητές πληροφορικής- μπορούν να διδάξουν (σε κάποιον βαθμό και ανάλογα με το μάθημά τους) την υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του Διαδικτύου.

Ωστόσο, ενώ ένα στα δύο σχολεία θέτει σε υψηλή προτεραιότητα το ζήτημα, αρκετοί εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι υπάρχουν εμπόδια στην ενημέρωση των παιδιών, με κυρίαρχο το γεγονός ότι τα σχολεία δεν έχουν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή (33%) και ότι δεν υπάρχει επαρκές εκπαιδευτικό υλικό (31%). Το 30% των εκπαιδευτικών δήλωσε ότι δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο, ενώ 28% απάντησαν πως «δεν μένει χρόνος να διδάξουν τέτοια ζητήματα».

Το 10% των καθηγητών μάλιστα δήλωσε πως δεν έχει υποστήριξη από τους γονείς των μαθητών του.

Οσον αφορά τα θέματα της εκπαίδευσης των μαθητών για το Διαδίκτυο, οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι θα πρέπει να περιλαμβάνει τις βασικές αρχές υπεύθυνης και ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου (82%), την προστασία της προσωπικής ζωής (81%) και τα ζητήματα υπερβολικής ενασχόλησης / εξάρτησης (71%).

Ιντερνετ και εκπαιδευτικοί
Εξι στους δέκα έχουν δικά τους blogs και προφίλ στο Facebook

Ενημερωμένοι για το Διαδίκτυο δηλώνουν οι περισσότεροι από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ αρκετοί απ' αυτούς εμφανίζονται και ιδιαίτερα δραστήριοι στον κυβερνοχώρο διατηρώντας δικά τους blogs και προφίλ στο Facebook. Συγκεκριμένα:

  • Οκτώ στους 10 εκπαιδευτικούς δηλώνουν πως χρησιμοποιούν τον υπολογιστή και το Διαδίκτυο μέσα στην τάξη.
  • Εξι στους 10 δηλώνουν υψηλό επίπεδο γνώσεων γύρω από τη χρήση του Διαδικτύου και γενικώς των online τεχνολογιών.
  • Εξι στους 10 έχουν δικό τους προφίλ ή δική τους σελίδα στο Facebook.
  • Τρεις στους 10 έχουν δικό τους blog.
  • Τέσσερις στους 10 αισθάνονται πολύ βέβαιοι στο να ανταποκριθούν σε ζητήματα που αφορούν την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των online τεχνολογιών στο σχολείο τους, προς τους μαθητές και τους γονείς τους, ενώ 3 στους 10 εκπαιδευτικούς αισθάνονται αρκετά βέβαιοι.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.