ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ Εκτύπωση
( 1 Vote )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Πέμπτη, 12 Μάιος 2011 17:12

esos.gr


Για να δείτε την εγκύκλιο της Σχολικής Συμβούλου Γιάννας Κερκινοπούλου σχετικά με τις Προαγωγικές και Απολυτήριες Εξετάσεις σχολικού έτους 2010-2011.

κάνετε κλικ εδώ


esos.gr

Η Σχολική Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας σχετικά με την εξέταση του ειδικού μαθήματος των Γαλλικών  στις Πανελλαδικές  Εξετάσεις απέστειλε στους καθηγητές τις ακόλουθες οδηγίες:

 

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΚ


Από τον Ιούνιο του 2010 ο τρόπος εξέτασης του ειδικού μαθήματος της ξένης γλώσσας άλλαξε.

Οι αλλαγές περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 493-Β΄/18.03.2009, σελ. 5997 – 5998, το οποίο και σας επισυνάπτω. Σας παρακαλώ να ενημερώσετε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης ημερησίων Λυκείων και της Δ΄ τάξης εσπερινών Λυκείων, καθώς και τα δικά σας παιδιά που ενδεχομένως είναι υποψήφια, σχετικά με τα παρακάτω βασικά σημεία:

1. Το κείμενο που θα δοθεί, έκτασης περίπου 330−370 λέξεων θα  είναι αυθεντικό, γενικού ενδιαφέροντος  σχετικά με

- την εκπαίδευση,

- τον επαγγελματικό προσανατολισμό,

- το περιβάλλον,

- τις ανθρώπινες σχέσεις,

- την οικογένεια,

- τα ταξίδια,

- τις διακοπές,

- τα προϊόντα νέας τεχνολογίας,

- την υγεία,

- τις διατροφικές συνήθειες και

την ψυχαγωγία.

2. Δεν θα ζητηθεί απόδοση του κειμένου

3. Για την  Κατανόηση Γραπτού Λόγου θα δοθούν 8−10 ερωτήσεις επί του κειμένου.

α)  Οι τρεις− τέσσερις (3−4) πρώτες απαιτούν μια «σύντομη απάντηση»  δηλαδή  παραγωγή λόγου.

β)  Οι υπόλοιπες θα είναι του τύπου «πολλαπλή επιλογή».

Η κατανόηση γραπτού λόγου βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα,  οι οποίες κατανέμονται στην κάθε ερώτηση με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Ειδικών Μαθημάτων.

4.Για τη Γλωσσική Επίγνωση θα δοθούν τρεις (3) δραστηριότητες/ασκήσεις με στόχο τον έλεγχο της ικανότητας του υποψηφίου να χρησιμοποιεί τη γλώσσα με τρόπο ορθό και κατάλληλο για την κάθε περίσταση.

Η κάθε δραστηριότητα/άσκηση θα περιλαμβάνει πέντε (5) ερωτήσεις οι οποίες δεν θα έλκονται υποχρεωτικά από το κείμενο της εξέτασης.

Επιτέλους η εξέταση γίνεται με σύγχρονες τεχνικές όπως: «συμπλήρωση», «αντιστοίχηση». «τοποθέτηση στη σωστή σειρά» κλπ όπως σε όλες τις ευρωπαϊκές δοκιμασίες για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας.

Η γλωσσική επίγνωση βαθμολογείται με τριάντα (30) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα, δηλαδή δύο (2) μονάδες για  κάθε ερώτηση.

5.Για την Παραγωγή Γραπτού Λόγου

Θα δοθεί στους υποψήφιους ένα θέμα και θα τους ζητηθεί να συντάξουν, στα Γαλλικά, κείμενο έκτασης περίπου 180−200 λέξεων.

Το κείμενο αυτό μπορεί να είναι:

- περιγραφή ή/και

- διήγηση ή/και

- έκφραση άποψης ή/και

- διατύπωση επιχειρηματολογίας.

Το θέμα της παραγωγής γραπτού λόγου δεν πρέπει να έχει συνάφεια με το περιεχόμενο του κειμένου.

Η παραγωγή γραπτού λόγου βαθμολογείται με σαράντα (40) μονάδες στην 100βαθμη κλίμακα.

Όπως διαπιστώνετε λοιπόν, οι αλλαγές στην εξέταση της ξένης γλώσσας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, εντοπίζονται

α) στην κατάργηση της απόδοσης που είναι θετικό μέτρο για τους υποψηφίους, δεδομένου ότι ποτέ δεν έγινε κατανοητή η έννοια της απόδοσης,

β) στην αλλαγή του τρόπου διαπίστωσης της γλωσσικής επάρκειας του υποψηφίου στην ξένη γλώσσα. Τώρα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις ικανότητες /δεξιότητες σχετικές με την ξ.γ. και στη σωστή επιλογή των λεξικογραμματικών τύπων για κάθε επικοινωνιακή περίσταση.

γ) στην διαφορετική και πιο δίκαιη κατανομή των μονάδων.