ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΗΣ ΝΕΤ "ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ" Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Δευτέρα, 30 Μάιος 2011 19:09

Συνέντευξη στην τηλεόραση της ΝΕΤ, στην εκπομπή «Συμβαίνει Τώρα»

www.diktyo.gr

«H εποχή απαιτεί μια άλλη προσέγγιση στην πολιτική. Απαιτεί περισσότερη και ειλικρινή προσπάθεια. Διαθέτει και τόλμη και ειλικρίνεια και θάρρος το πολιτικό μας σύστημα, ένα μέρος του τουλάχιστον. Πρέπει να τα βρούμε μεταξύ μας, αν δε θέλουμε η χώρα να κινδυνεύσει ακόμα περισσότερο. Νομίζω ότι μπορούμε»

 

(για το video εδώ)

«Πρέπει να κόψουμε και σπάταλα κομμάτια του κράτους. Είμαι από τους τολμηρούς που λένε «ναι, να δώσουμε γρήγορα λύσεις με ριζικές τομές στο δημόσιο τομέα». Υπάρχουν τρόποι και κοινωνικής προστασίας και αναπτυξιακής βοήθειας, ώστε να ανακάμψει η χώρα»

«Η μείωση των δαπανών στην παιδεία μπορεί να υπάρξει ως το σημείο που δεν θίγει την εκπαιδευτική ποιότητα»

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Θα ήθελα να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας από τα πολιτικά, πριν πάμε στα εκπαιδευτικά ζητήματα. Είστε σίγουρη ότι θα πάρουμε την επόμενη δόση;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Καταρχήν έχει εκφραστεί αυτή η βεβαιότητα, όχι μόνο από πλευράς του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, αλλά και από πλευράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Νομίζω ότι όλα βαίνουν ομαλά σε μια ιδιαίτερα δύσκολη και κρίσιμη περίοδο για τη χώρα. Ομαλά ως προς τη συμφωνία που πρέπει να υπάρξει με τους εταίρους μας. Βεβαίως υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο πεδίο, πεδίο δόξης λαμπρό για περισσότερη συναίνεση τώρα. Η χώρα χρειάζεται συναίνεση. Χρειάζεται συναίνεση όχι μόνο στα λόγια, αλλά και στην πράξη.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Ναι, αλλά δε φάνηκε διάθεση για κάτι τέτοιο όμως; Η προηγούμενη βδομάδα ήταν βδομάδα συναντήσεων και με πολιτικούς αρχηγούς, κατέληξε με το Συμβούλιο των πολιτικών Αρχηγών και τέτοια διάθεση δε φάνηκε.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Αν συνεχίζαμε να πολιτευόμαστε και συνεχίσουμε να πολιτευόμαστε όπως τα τελευταία δέκα, δεκαπέντε ή είκοσι χρόνια, θα σας έλεγα πως θα συμφωνούσα μαζί σας.

Όμως η εποχή απαιτεί μια άλλη προσέγγιση στην πολιτική. Απαιτεί περισσότερη και ειλικρινή προσπάθεια. Διαθέτει και τόλμη και ειλικρίνεια και θάρρος το πολιτικό μας σύστημα, ένα μέρος του τουλάχιστον. Πρέπει να τα βρούμε μεταξύ μας, αν δε θέλουμε η χώρα να κινδυνεύσει ακόμα περισσότερο. Νομίζω ότι μπορούμε. Όχι απλώς να εξασφαλίσουμε την πέμπτη δόση, γιατί εντάξει και την πήραμε την πέμπτη δόση δεν είναι εκεί το θέμα.

Το θέμα είναι να βγούμε από την κρίση με αξιοπρέπεια, ακόμα και αν πρέπει να θυσιάσουμε κακώς εννοούμενα «κεκτημένα», αλλά να θυσιάσουμε με τρόπο δίκαιο, με ειλικρίνεια και με αποφασιστικότητα. Αν κάτι πρέπει να γίνει, το οποίο θα έχει πολιτικό κόστος, να έχουμε το θάρρος, την ειλικρίνεια, να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Να προχωρήσουμε σε τομές, που σήμερα μπορεί για ορισμένα τμήματα του πληθυσμού να είναι επώδυνες, αλλά αύριο για τα παιδιά μας θα είναι λυτρωτικές.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Πριν πάμε στο κίνημα αυτό, αφού το αναφέρατε, για να γίνει όμως αυτό το πεδίο εθνικής συνεννόησης ή συναίνεσης, όπως θέλετε να το πείτε, δε θα πρέπει να υπάρξουν αμοιβαίες υποχωρήσεις; Δηλαδή να γίνει μια συμφωνία σε ζητήματα στα οποία υπάρχει προσέγγιση από, αν όχι από όλες, τουλάχιστον από τις δύο πλευρές.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ακριβώς αυτό εννοώ και εννοώ ότι πλέον η πολιτική θα πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένες προθέσεις. Η πολιτική πρέπει να βασίζεται σε κοινή ομολογία καλών προθέσεων μεν, αλλά να συνεχίζει και με έργα. Συμφωνήσαμε κάτι, να το προωθήσουμε τώρα και αν δεν τρέξει καλά αυτό, να μπορούμε να πούμε τι δεν πήγε καλά, χωρίς να ντρεπόμαστε και να πούμε και στο λαό τι δεν πήγε καλά. Γιατί δεν πήγε καλά.

Αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και αν δεν αλλάξουμε και θεσμικά το σύστημα, είναι μια κουβέντα όμως που δεν πρέπει να την κάνουμε τώρα. Τώρα πρέπει να κοιτάξουμε να στρέψουμε την προσπάθειά μας προς την οικονομία και στους επιμέρους τομείς, όπως η παιδεία που είναι επένδυση στο μέλλον ή υγεία, που είναι υπηρεσίες που πρέπει να έχει ο πολίτης. Να δώσουμε έμφαση, νοικοκυρεύοντας και δίνοντας ουσία στην παιδεία. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να κόψουμε και σπάταλα κομμάτια του κράτους. Είμαι από τους τολμηρούς που λένε «ναι, να πάμε γρήγορα να δώσουμε λύσεις με ριζικές τομές στο δημόσιο τομέα». Υπάρχουν τρόποι και κοινωνικής προστασίας και αναπτυξιακής βοήθειας ώστε να ανακάμψει η χώρα.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Ναι, αλλά εσείς μιλάτε για μειώσεις δαπανών και για κοινωνική προστασία, κάτι το οποίο μέχρι στιγμής δε φαίνεται.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Το να μειώσεις δαπάνες εκεί που πρέπει. Υπάρχουν εκατοντάδες οργανισμοί που κανείς δεν ξέρει τι κάνουν. Να δούμε επιτέλους ότι στους δήμους, στα Υπουργεία, έχουμε πάρα πολλούς υπαλλήλους που δε χρειάζονται, ενώ μας λείπουν άλλοι σε ειδικότητες.

Η πρόταση του κ. Ραγκούση π.χ. είναι πολύ τολμηρή και ουσιαστική, όταν λέει πρέπει να δούμε το θέμα της αξιολόγησης. Όταν κλείνει μια υπηρεσία μπορεί να έχεις κάποια εξαιρετικά μυαλά, κάποιους εξαιρετικούς επιστήμονες, ή κάποιους τεχνίτες και επαγγελματίες που τους χρειάζεσαι. Από ψυκτικούς και θερμαστές, μέχρι οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα που χρειαζόμαστε. Να πάμε στις ειδικότητες που χρειαζόμαστε.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Ναι, αλλά στο θέμα της παιδείας, που είναι και το πεδίο που σας αφορά άμεσα, πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο να μειωθούν ακόμα περισσότερο οι δαπάνες; Ήδη κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Η μείωση των δαπανών στην παιδεία μπορεί να υπάρξει ως το σημείο που δε θίγει την εκπαιδευτική ποιότητα. Ότι μπορεί να υπάρξει κάποια περικοπή κάποιων επιπλέον πραγμάτων, τα οποία δεν έχουν σχέση άμεσα με το εκπαιδευτικό έργο.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Δηλαδή, ποια πράγματα είναι αυτά;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εξηγούμαι. Περιορίσαμε από 900 τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης, σε 170 στη χώρα φέτος, διότι αυτά τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης, ήταν τμήματα τα οποία παρείχαν προνόμια στους μαθητές για να μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις και θέσεις στους γυμναστές. Δεν είχαμε πραγματικούς μαθητές – αθλητές. Τα περισσότερα από αυτά γίνονταν για να γίνουν. Είχαμε τμήματα μπάντμιντον με δυο παιδάκια. Όλα τα αθλήματα καλά και χρυσά, αλλά το να έχεις τμήματα τα οποία ήταν χορτολιβάδια, λυπάμαι πάρα πολύ, αυτό ήταν μια σπατάλη που έπρεπε να κοπεί.

Όμως, δεν πρέπει να κοπεί η επένδυση στο νέο σχολείο, στο νέο Λύκειο, στο εκπαιδευτικό μας δυναμικό που είναι αξιόμαχο, στη επιμόρφωσή του, στους δασκάλους και στους καθηγητές. Ναι στην επένδυση. Στο ψηφιακό σχολείο, στη βοήθεια, στην ξενόγλωσση παιδεία, ώστε Γ΄ Γυμνασίου να έχουμε πιστοποιητικό ξένης γλώσσας και πιστοποιητικό ηλεκτρονικών υπολογιστών. Άρα επένδυση και στην πληροφορική.

Αλλά κυρίως επένδυση σε ένα σχολείο που παράγει γνώση με ζωντάνια, project στο νέο Λύκειο και στο νέο αναβαθμισμένο τεχνολογικό Λύκειο. Αυτό είναι μια επένδυση.

Αν αυτή τη στιγμή δούμε ότι έχουμε 388 ΕΠΑΛ και 105 περίπου ΕΠΑΣ...

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Δεν προτιμάται πολύ το τεχνικό Λύκειο στη χώρα μας, από τους υποψηφίους.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εκεί είναι και το πρόβλημα. Όλοι οι δείκτες και για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρωπαϊκή Ένωση, δείχνουν ότι υπάρχουν πολλές προοπτικές απασχόλησης στις τέχνες και τα επαγγέλματα, δηλαδή σε τεχνικούς τεχνίτες με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Αυτό χρειάζεται η χώρα. Από το φυσικό αέριο που έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, έως τα μηχανολογικά, την εστίαση, τους μαγείρους, τους γραφίστες, όλα αυτά χρειάζονται και χρειάζονται πολύ.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Ναι, όμως μπορεί να βοηθά την απορρόφηση στην αγορά εργασίας, όπως λέτε, το καινούριο σχέδιο. Ποια αγορά εργασίας όμως; Με την ανεργία να καλπάζει, πιστεύετε ότι υπάρχουν θέσεις ώστε να απορροφηθούν όλοι αυτοί οι απόφοιτοι στη συνέχεια;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Εμείς πρέπει να δίνουμε στα παιδιά μας που τελειώνουν το Γυμνάσιο, δύο εξίσου άξιες, ισάξιες και ισότιμες επιλογές. Η μία επιλογή είναι να γίνουν επιστήμονες μέσα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η άλλη επιλογή είναι να εμβαθύνουν στη γενική τους παιδεία, δηλαδή να συνεχίσουν, να γνωρίσουν καλά τη γλώσσα, την ιστορία, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, όμως πέρα απ' αυτό να μάθουν καλά και μια καλή τέχνη.

Επενδύουμε στο μέλλον με την παιδεία. Είναι αδήριτη ανάγκη η Ελλάδα να επιστρέψει στη παραγωγή, έχουμε μια μικρή ανάκαμψη ήδη. Στην κρίση πρέπει να επενδύσουμε στο μέλλον μας, και το μέλλον μας είναι τα παιδιά μας.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Όλα συνενώνονται σε ένα πλέον, πλην του Γενικού Λυκείου, όλα τα Τεχνικά γίνονται ένα, ουσιαστικά.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: πρόβλημα ήταν ότι ήταν ένα σχολείο το οποίο προσπαθούσε να κάνει λίγο από όλα. Να είναι και λίγο Γενικό Λύκειο και λίγο να δώσει ειδικότητες. Εμείς τι λέμε τώρα; Λέμε το Τεχνολογικό Λύκειο να έχει πολλή έμφαση στη γλώσσα, στα μαθηματικά, αλλά να έχει και αρκετές ώρες στην εξειδίκευση, πάνω σε επαγγέλματα.

Δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά, καταρχήν στα τρία χρόνια του Λυκείου, να παίρνουν επίπεδο προσόντων 2, με πιστοποίηση ώστε να βγαίνουν επαγγελματίες με επαγγελματικά δικαιώματα. Όσοι θέλουν μπορούν να συνεχίσουν για ένα τέταρτο έτος και να πάρουν επίπεδο προσόντων 3, ένα επιπλέον επίπεδο προσόντων. Τα παιδιά αυτά που συνεχίζουν στο τέταρτο έτος, μπορούν σε συνεργασία με τα ΤΕΙ, όπως θα προκύψει με το νόμο για την τριτοβάθμια, να έχουν πρόσβαση στα ΤΕΙ που σχετίζονται με την ειδικότητά τους.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Αν αλλάξει γνώμη στη συνέχεια τι γίνεται;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Έχει τη δυνατότητα και από το Γενικό Λύκειο να πάει στο Τεχνολογικό Λύκειο και αντίστροφα, μέσα από τμήματα γενικής παιδείας που διαμορφώνονται μεταξύ Β΄ Λυκείου και Γ΄ Λυκείου, να πει το παιδί ότι «εγώ τώρα ανακάλυψα ότι έχω ταλέντο στα μαθηματικά και θέλω να σπουδάσω μαθηματικός».

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Καταρχήν μας ρωτάνε μαθητές γιατί τους βάλατε τόσο δύσκολα, όχι εσείς, θέματα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Και γνωρίζετε ότι φυσική και μαθηματικά ήταν εξαιρετικά δύσκολα τα θέματα.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Γνωρίζουν τα παιδιά ότι η κεντρική επιτροπή των εξετάσεων είναι αυτόνομη. Νομίζω όμως ότι πράγματι σε ορισμένα μαθήματα υπήρξαν θέματα αυξημένης δυσκολίας, όπως και άλλα χρόνια, όμως υπήρξαν και μαθήματα που ήταν αρκετά βατά. Οι βάσεις πάντα έχουν και εκπλήξεις.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Πάντως υπάρχει θέμα και με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, πανεπιστημιακών τμημάτων και έντονη αντίδραση από τους πανεπιστημιακούς, που λένε ότι αυτό γίνεται ουσιαστικά για περικοπή δαπανών και ότι δεν υπάρχει λόγος να καταργηθούν αυτές οι θέσεις, αυτά τα τμήματα.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Όπως ακριβώς, όταν συγχωνεύουμε σχολεία στοχεύουμε στην καλύτερη παιδεία. Διότι στα μικρά, μονοθέσια δημοτικά σχολεία της περιφέρειας με ένα δάσκαλο, τα μικρά παιδάκια μαθαίνουν πολύ λιγότερα γράμματα, όταν είναι δύο – τρία παιδάκια σε κάθε τάξη και όταν καλείται ο δάσκαλος να διδάξει τρεις και τέσσερις τάξεις την ίδια στιγμή.

Έτσι και τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, όταν είναι πολυκερματισμένα, χωρίς καθηγητές, χωρίς υποδομές και χωρίς φοιτητές και χωρίς ενδιαφέρον από φοιτητές.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Θα το δούμε και στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αυτό το μοντέλο;

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Μα το θέμα δεν είναι να κλείσεις ή να ανοίξεις. Το θέμα είναι να αναδιαρθρώσεις και να πας σε έναν πανεπιστημιακό χάρτη, σε ένα χάρτη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα, ο οποίος να συνδέεται με τις ανάγκες παραγωγής γνώσης και καινοτομίας και να επενδύσουμε σε νέους ανθρώπους για να δίνονται πτυχία με αντίκρισμα.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Άρα δεν το αποκλείετε; Λέτε ότι μπορεί να κλείσουν και ανώτατες σχολές.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Πρέπει να υπάρχουν κριτήρια και αξιολόγηση. Δεν είπα ότι θα «κλείσουν» ανώτατες σχολές, αλλά πρέπει να δούμε και αυτές τις ανώτατες σχολές τι προσφέρουν, πώς το προσφέρουν και να υπάρξει μια συνολική αξιολόγηση. Θα υπάρχει και στην τριτοβάθμια η θεσμική αλλαγή που χρειάζεται.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Πάντως έχουν μπερδευτεί τα παιδιά. Ακούνε συνεχείς αλλαγές και όπως καταλαβαίνετε αυτό βαίνει εις βάρος τους τις περισσότερες φορές.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι αυτές οι αλλαγές έρχονται μετά από 1,5 χρόνο προετοιμασίας και για το Νέο Σχολείο και για το Πανεπιστήμιο και δεύτερον αυτές οι αλλαγές βασίζονται σε ομόφωνα πορίσματα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, τα οποία αυτή η κυβέρνηση, όταν ήταν αντιπολίτευση συνέβαλλε στο να γίνουν και σήμερα προσπαθεί να τα υλοποιήσει με διάλογο.

Όλα αυτά που συζητήσαμε και όσα θα επακολουθήσουν θα γίνουν όχι μόνο με διάλογο στο κοινοβούλιο, αλλά πολύ πριν σε διαβούλευση. Ξέρετε πολύ καλά ότι η διαβούλευση για την τριτοβάθμια έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό.

Ξέρετε πολύ καλά ότι το Τεχνολογικό Λύκειο, έτσι όπως το προετοιμάζουμε-του χρόνου είναι η μεταβατική χρονιά- θα συζητήσουμε με τους εκπαιδευτικούς και με τους φορείς πτυχές του Τεχνολογικού Λυκείου και πτυχές του Νέου Λυκείου μέχρι να φτάσουμε στον τελικό νόμο.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Να υπάρχει όμως και μια συμφωνία σε όλα αυτά, ώστε να μην ξανά αλλάξουν πάλι στο μέλλον. Αν δηλαδή έρθει η επόμενη κυβέρνηση και φέρει νέες αλλαγές καταλαβαίνετε τη θέση των παιδιών πάλι.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ακριβώς γι' αυτό εξαντλούμε τις δυνατότητες. Χαίρομαι που, τόσο στον πρόσφατο νόμο για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία, όσο και στον προηγούμενο νόμο που φέραμε για τη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση το Μάιο, υπήρξαν αρκετοί βουλευτές από τα περισσότερα κόμματα, που ψήφισαν πολλά άρθρα του.

Υπάρχουν ήδη πτυχές συναίνεσης, μέσα στα νομοθετήματα. Και το γεγονός ότι όλες τις αλλαγές και όχι μόνο τις νομοθετικές, τις πηγαίνουμε στη Βουλή, συζητούμε με την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και εξαντλούμε τα περιθώρια του διαλόγου, νομίζω ότι αυτά είναι εχέγγυα για αλλαγές στην παιδεία που θα πάνε πολύ μακριά.

Αν «μισό λιθαράκι» έχει μπει αυτό τον ενάμιση χρόνο, αυτό το μισό λιθαράκι να κρατηθεί και τα κενά που έχουμε, γιατί όλοι κάνουμε λάθη και όλοι έχουμε ελλείψεις, τυχόν ελλείψεις της πολιτικής μας να διορθωθούν από την επόμενη ηγεσία. Αν όλοι έχουμε αυτή την αντίληψη τότε θα χτίσουμε καλύτερη παιδεία.

Μ. ΣΑΡΑΦΟΓΛΟΥ: Συνήθως αυτή την αντίληψη έχουμε, τα αλλάζουμε όλα.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Έχουμε κρατήσει πολλά από τους νόμους που βρήκαμε. Από την εποχή του κ. Στυλιανίδη βρήκαμε μελέτη για τα τεχνικά σχολεία, την οποία αξιοποιούμε. Το είπαμε και στη Βουλή. Θα το δείτε όταν θα έρθει ο νόμος για την Τεχνολογική Εκπαίδευση, πόσο έχουμε αξιοποιήσει και τα πορίσματα και την εμπειρία των προηγούμενων και πάμε σε μια αλλαγή, που ευελπιστούμε ότι θα είναι αλλαγή για όλους, ούτως ώστε να κρατήσει. Να φτιάξουμε ένα Τεχνολογικό σχολείο για τα παιδιά μας, που θα μείνει για τη χώρα και για την καινούρια γενιά.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 30 Μάιος 2011 19:15