ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥ.ΡΙΖ.Α - ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2011 18:59

                                                                                                                          

10/6/2011
Επίκαιρη ερώτηση

Προς την κα Υπουργό
Παιδείας,  Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Σταδιακή κατάργηση της δεύτερης ξένης γλώσσας από την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Οι εξελίξεις σε σχέση με την διδασκαλία της β’ ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι ραγδαίες και φαίνεται ότι ως μόνο στόχο έχουν να την εξοβελίσουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Αρχικά, η επί της ουσίας κατάργηση της από το λύκειο και στη συνέχεια οι εγκύκλιοι για την διδασκαλία της στο γυμνάσιο και στο δημοτικό μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι με αργά αλλά σταθερά βήματα το Υπουργείο σχεδιάζει να εκκαθαρίσει την εκπαίδευση από κλάδους και μαθήματα που του δημιουργούν τις μικρότερες αντιδράσεις.
Η έλλειψη οργανικών θέσεων στο δημοτικό σε συνδυασμό με την δημιουργία γαλλόφωνων ή γερμανόφωνων σχολείων με βάση τις επιλογές της πλειοψηφίας των μαθητών του κάθε σχολείου και η αντίστοιχη δημιουργία γαλλόφωνων, γερμανόφωνων, ιταλόφωνων, ισπανόφωνων στο γυμνάσιο με βάση την οργανική θέση του αντίστοιχου καθηγητή στο εκάστοτε σχολείο μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Υπουργείο αδιαφορεί για την δεύτερη ξένη γλώσσα και οι σχεδιασμοί του γίνονται με οικονομικούς όρους και όχι με εκπαιδευτικά κριτήρια.

Οι καθηγητές των ξένων γλωσσών έχουν συνηθίσει να εισπράττουν την απαξίωση του Υπουργείου Παιδείας, και με την παρούσα διαταγή δίνεται η χαριστική βολή στην ύπαρξή τους, μέσα από την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας γαλλικών και γερμανικών στα Γυμνάσια ενώ απ’ ό,τι φαίνεται εξοβελίζονται πλήρως τα ιταλικά και τα ισπανικά, καθώς και όλα τα λόγια τα μεγάλα περί μάθησης και «πρώτα ο μαθητής».
Με όλες σας αυτές τις ενέργειες είναι αδύνατο να συνδεθεί η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και διαφαίνεται ότι δημιουργείτε μία μεταβατική περίοδος μέχρις ότου πετάξετε οριστικά την διδασκαλία της από την δημόσια εκπαίδευση.  

Ερωτάται η κυρία Υπουργός: 
1)Με ποιο  τρόπο θα εξασφαλίσετε την διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας σύμφωνα με τις προεκλογικές σας δεσμεύσεις ώστε αυτή να οδηγεί στην απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας;
2)Τι θα γίνει με τις οργανικές θέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τι θα γίνει με τους χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς των τεσσάρων ειδικοτήτων που θα μείνουν ξαφνικά χωρίς εργασία;


Ο ερωτών βουλευτής
Αναστάσιος  Κουράκης


ΣΧΕΤΙΚΟ

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ
για τη δεύτερη ξένη γλώσσα

«Πρώτα ο μαθητής» ή «πρώτα το Μνημόνιο»;

Θύμα της οικονομικής πολιτικής  του Υπουργείου Παιδείας καθίσταται και η δεύτερη ξένη γλώσσα. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπ.ΔΒΜΘ για το περιεχόμενο σπουδών του «Νέου Λυκείου», η δεύτερη ξένη γλώσσα δεν θα διδάσκεται πλέον στο Λύκειο, ενώ από την προηγούμενη εβδομάδα έχουν προκύψει αρνητικές εξελίξεις και για τα Δημοτικά και για τα Γυμνάσια.  Συγκεκριμένα, με απόφαση του Υπ.ΔΒΜΘ μόνο στα 6/θέσια και πάνω Δημοτικά θα διδάσκεται η δεύτερη ξένη γλώσσα και μάλιστα χωρίς δικαίωμα επιλογής της γλώσσας. Κάθε σχολείο πρέπει να ορίσει μόνο μία ξένη γλώσσα αρχής γενομένης από το Σεπτέμβρη του 2011, ενώ το ίδιο θα ισχύει και για τα Γυμνάσια.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή την πρωτοφανή απόφαση της ηγεσίας του Υπ.ΔΒΜΘ είναι αμείλικτα:
• Με ποια παιδαγωγικά κριτήρια το Υπουργείο αποφασίζει ότι οι μαθητές και μαθήτριες των μικρότερων σχολείων δεν έχουν το δικαίωμα να διδάσκονται δεύτερη ξένη γλώσσα; Έτσι αντιλαμβάνεται  την αρχή των ίσων ευκαιριών στη μόρφωση;
• Γιατί καταργείται η δυνατότητα των μαθητών/μαθητριών να επιλέγουν τη δεύτερη ξένη γλώσσα;
• Πώς θα λειτουργήσουν οι σχολικές τάξεις όταν οι μισοί μαθητές/μαθήτριες δεν θα συμμετέχουν στη διδασκαλία, αφού μαθητές/μαθήτριες που για ένα η και δύο χρόνια διδάσκονταν μία δεύτερη ξένη γλώσσα, παραδείγματος χάρη τα γερμανικά, θα βρεθούν σε τάξεις όπου θα διδάσκονται τα γαλλικά;
• Γιατί δεν διδάσκεται η δεύτερη ξένη γλώσσα στο Λύκειο;
• Πώς θα προετοιμάζονται οι υποψήφιοι/-ες για τις πανελλαδικές εξετάσεις στις περιπτώσεις που θα είναι αναγκαίο να εξετάζονται σε κάποια από τις αντίστοιχες γλώσσες; Πρέπει να προσφεύγουν στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών;
• Τι θα γίνει με χιλιάδες καθηγητές των ξένων γλωσσών που θα βρεθούν ξαφνικά χωρίς απασχόληση;

Δυστυχώς, για το Υπ.ΔΒΜΘ η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα είναι σύντομη και προφανής: Ό,τι κοστίζει, καταργείται. Ασύμφορη κρίνεται η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας,  γιατί απαιτούνται περισσότεροι καθηγητές και γιατί πρέπει να δημιουργηθούν μικρότερα τμήματα για τη διδασκαλία της.  Η πλήρης αδιαφορία του Υπ.ΔΒΜΘ φαίνεται, επίσης, από το γεγονός ότι «αποφασίζει και διατάσσει» και μάλιστα χωρίς να αφήνει κανένα περιθώριο για κάποια μεταβατική περίοδο.

Το μήνυμα που ουσιαστικά στέλνει η κυβέρνηση προς τους μαθητές/μαθήτριες και τους γονείς τους με αυτή την απόφασή της είναι ότι, αν θέλουν να μάθουν ξένες γλώσσες, πρέπει να πληρώσουν στα φροντιστήρια. Ήδη, όμως, είναι πολύ επιβαρημένος ο αντίστοιχος οικογενειακός προϋπολογισμός. Οι ιδιωτικές δαπάνες για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΚΑΝΕΠ της ΓΕΣΕΕ, φθάνουν στα 706 εκατ. ευρώ, για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι τελευταίες αποφάσεις του Υ.ΔΒΜΘ είναι φανερό ότι θα διογκώσουν ακόμα περισσότερο τις ιδιωτικές δαπάνες, δεδομένου ότι σήμερα επιβάλλεται η γνώση τουλάχιστον δύο ευρωπαϊκών γλωσσών. Το Υπουργείο όμως αδιαφορεί ή μάλλον κάνει σαφείς τις προθέσεις του.

Η κυβέρνηση με αυτή την πολιτική της μετατρέπει βήμα προς βήμα τη δημόσια εκπαίδευση από  υποχρέωση της πολιτείας προς όλους και όλες σε προνόμιο για όσους/όσες μπορούν να πληρώσουν. Με κάθε νέα απόφαση του υπουργείου Παιδείας αποσαφηνίζεται ακόμη περισσότερο το γεγονός ότι ουσιαστικά δεν επενδύει στην Παιδεία αλλά στην κατάρρευσή της.

Αυτή η πολιτική πρέπει να ανατραπεί πριν είναι πολύ αργά.

            ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ      08/06/2011


 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2011 19:26