Α ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Πέμπτη, 16 Ιούνιος 2011 14:01

Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου: Απόφαση σχετικά με την κατάργηση Β ξένη γλώσσα

alfavita.gr 16/06/2011

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ Α’ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

Με μία αιφνιδιαστική απόφαση στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η υπουργός παιδείας έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο άμεσο τρόπο την προσήλωσή της κυβέρνησης στο «ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ», της ελαστικής απασχόλησης και της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων, ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ τις υφιστάμενες ρυθμίσεις που προέβλεπαν την ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ  ΓΛΩΣΣΑΣ στα γυμνάσια. 

Έτσι πολλά από τα παιδιά  των λαϊκών οικογενειών θα πρέπει να ξεχάσουν την … πολυτέλεια να συνεχίσουν να διδάσκονται την δεύτερη ξένη γλώσσα που είχαν επιλέξει και διδάσκονταν την προηγούμενη χρονιά.  Τα παιδιά αυτά με βάση την υπουργική απόφαση ή θα δηλώσουν ότι δεν θα παρακολουθούν δεύτερη ξένη γλώσσα, πράγμα που σημαίνει ότι θα παραμένουν άπραγα στην αυλή της σχολικής μονάδας, ή θα πρέπει να αλλάξουν σχολείο.

Πρόκειται για ένα αντιπαιδαγωγικό μέτρο κατάργησης κεκτημένων μορφωτικών  και εργασιακών δικαιωμάτων, στα πλαίσια της εφαρμογής μιας  αντιλαϊκής πολιτικής των ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ, της φτώχειας, της ανεργίας και της λαϊκής εξαθλίωσης, όπως την επιτάσσει η κερδοφορία του ντόπιου και ξένου μονοπωλιακού κεφαλαίου, καθώς και οι Ιμπεριαλιστικοί μηχανισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Με βάση την ίδια υπουργική απόφαση, ο διευθυντής μετατρέπεται σε manager που εισηγείται(!) ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ(!),  γίνεται  μηχανισμός επιβολής της άγριας αντιλαϊκής πολιτικής, που:

Καταργεί τμήματα διδασκαλίας της δεύτερης γλώσσας, με κριτήριο τη…ζήτηση(!), δηλ την πλειοψηφούσα γλωσσική επιλογή των παιδιών..

Καταργεί οργανικές θέσεις(!), ανοίγοντας το δρόμο των ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ και γενικεύοντας τις ελαστικές σχέσεις εργασίας

Διαβαθμίζει τα σχολεία, κατηγοριοποιώντας τα σε «γαλλόφωνα» και γερμανόφωνα», αναιρώντας προκλητικά και την τυπική ισοτιμία στη γνώση.

Ευνοεί την Παραπαιδεία και τη συνολικότερη εμπορευματοποίηση της παιδείας.

Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στην «πολιτική αυτονομίας» της σχολικής μονάδας και των γενικότερων αναδιαρθρώσεων στο εκπαιδευτικό σύστημα : Επιδιώκουν να περιορίσουν της προσλήψεις εκπαιδευτικών, να αυξήσουν το ωράριο εργασίας, να ελαστικοποιήσουν τις εργασιακές σχέσεις, να δημιουργήσουν σχολεία με διαφορετικά ωρολόγια προγράμματα και στα οποία τα γνωστικά αντικείμενα και οι εκπαιδευτικοί θα αλλάζουν από χρόνο σε χρόνο.

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ-ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ.
ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΟ  ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΘΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.
 

Η Γενική Συνέλευση της Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου αποφάσισε τα εξής :

1ον) Καλεί το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ και τις  ΕΛΜΕ όλης της χώρας να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις προκειμένου να συντονίσουμε σε πανελλαδική κλίμακα την δράσης μας στην προοπτική ακύρωσης της υπουργικής απόφασης.

2ον) Υιοθετεί την πρόταση του Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου να οργανωθεί άμεσα συνάντηση-συζήτηση του κλάδου με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής μας.

3ον) Καλεί όλους τους συναδέλφους σε παράσταση-διαμαρτυρία στις Διευθύνσεις Α/βαθμιας και Δ/βαθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011, στις 12 το μεσημέρι.

Ρόδος 14 Ιουνίου 2011

Η Γενική Συνέλευση της Α΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

.................................................................

ΕΛΜΕ Λέσβου: Καταγγελία για την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας

16/06/2011 - 11:34

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

Χρυσομαλλούσας 31Β
Μυτιλήνη 811 00
Τηλ.:6983698082

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Μυτιλήνη 16/06/2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ Λέσβου καταγγέλλει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που πείρε αιφνιδιαστικά  λίγες μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, και επιβάλλει την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας  στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια . 

Η απόφαση αυτή όχι απλώς βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη επιστημονική, παιδαγωγική προσέγγιση αλλά ουσιαστικά ματαιώνει τη διδακτική πράξη. Το γεγονός αυτό προκάλεσε έντονη αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα, στους μαθητές και τους γονείς τους, οι οποίοι ουσιαστικά παραπλανήθηκαν αφού κλήθηκαν να δηλώσουν τη γλώσσα που προτιμούν να διδαχθούν χωρίς να γνωρίζουν ότι η επιλογή τους αυτή ήταν στην πραγματικότητα συμμετοχή σε μια διαδικασία χαρακτηρισμού του σχολείου σε «Γαλλόφωνο» ή «Γερμανόφωνο».   Κατά συνέπεια, οι μαθητές το επόμενο σχολικό έτος θα βρεθούν μπροστά στο δίλλημα ή να υπομείνουν τη διδασκαλία μιας γλώσσας που δεν επέλεξαν ή να αλλάξουν σχολική μονάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται  για τον σχολικό και κοινωνικό χάρτη κάθε περιοχής, την ομαλή λειτουργία των σχολείων, την ψυχική και την πνευματική  ισορροπία τους.

Εν μέσω μιας πρωτόγνωρης δεινής οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης, η δυνατότητα πρόσβασης στην πολυγλωσσία και την απόκτηση τίτλων γλωσσομάθειας ουσιαστικά εκτοπίζονται από το δημόσιο σχολείο, αφαιρώντας αυτό το δικαίωμα σε όσους δεν έχουν να την πληρώσουν.  

Ταυτόχρονα, οι αποφάσεις αυτές και οι βαρύτατες συνέπειές τους για το παιδαγωγικό και εργασιακό καθεστώς των ξενόγλωσσων καθηγητών είναι μόνο η αρχή για ένα ντόμινο  αρνητικών εξελίξεων που αφορά στο σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου: απώλεια οργανικών θέσεων, δεύτερες αναθέσεις που θα θέτουν εν αμφιβόλω τα εργασιακά δικαιώματα των εμπλεκόμενων κλάδων,  μετακίνηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία και από νομό σε νομό. Η έννοια της ειδικότητας επαναπροσδιορίζεται με μοναδικό κριτήριο την περικοπή νέων προσλήψεων.

Ζητάμε την άμεση ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεων και τη διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

 

Καλούμε τους συναδέλφους όλων των κλάδων να αντιδράσουν σε κάθε απόφαση που θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν παιδείας, το αναφαίρετο δικαίωμα στη γνώση και  απειλεί τα εργασιακά τους δικαιώματα.

 

Καλούμε τους γονείς και κηδεμόνες να αρνηθούν να καταθέσουν δηλώσεις προτίμησης, θεωρώντας δεδομένο ότι θα διδαχτούν και οι δύο ξένες γλώσσες (Γαλλικά-Γερμανικά) ή, εναλλακτικά, να καταθέσουν «δήλωση αντίθεσης στην απόφαση του υπουργείου».

 

Οι διευθυντές των σχολείων να μην αναφέρουν προτιμήσεις και οι σύλλογοι διδασκόντων να μη δεχτούν να χαρακτηριστεί το σχολείο τους αποκλειστικά «γαλλόφωνο» ή «γερμανόφωνο».

 

Καλούμε, τέλος, τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την Περιφερειακή Διευθύντρια να κάνουν σεβαστά, ως οφείλουν, τα δίκαια παιδαγωγικά και εργασιακά μας αιτήματα.

 

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.                                                         Ο Γενικός Γραμματέας

 

Παναγιώτης Αθηναίος                                                          Μιχάλης Στρατάκης