ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ: ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ Εκτύπωση
( 0 Votes )
Συντάχθηκε απο τον/την el.pi.   
Παρασκευή, 17 Ιούνιος 2011 08:38

dlv.gr

Θέμα:  ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Εντελώς απροσδόκητα και αιφνιδιαστικά, μέσα στην περίοδο των προαγωγικών εξετάσεων και λίγες μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ εξέδωσε μία σειρά υπουργικών αποφάσεων με στόχο την άρση της παράλληλης διδασκαλίας ξένων γλωσσών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μετά από τις μαζικές διαμαρτυρίες των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, των Συλλόγων Διδασκόντων και της ΟΛΜΕ, ανακάλεσε τις αποφάσεις αυτές και με την υπ’ αριθμό 66302/Γ2/10-06-2011 νεώτερη απόφαση καλεί όλα τα σχολεία της χώρας να προσδιορίσουν τη διδασκαλία μιας και μόνο δεύτερης ξένης γλώσσας .

Η απόφαση:
• δεσμεύει στο εξής το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού να διδαχτεί τη μία ξένη γλώσσα που θα προκύψει από την πλειοψηφία των δηλώσεων της ΣΤ δημοτικού και του πλήθους των μαθητών στην εκάστοτε γλώσσα των φετινών Α και Β τάξεων των γυμνασίων.
• ορίζει μεταβατική περίοδο για εκείνους τους μαθητές που από το Σεπτέμβριο θα παρακολουθήσουν τη Β και Γ γυμνασίου και των οποίων η γλώσσα που διδάχτηκαν στην αντίστοιχη περσινή χρονιά δεν είναι η
πλειοψηφούσα, με τις εξής προϋποθέσεις:
α) να υπάρχει οργανική θέση εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που διδάχτηκαν έως τώρα
β) ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα να είναι 15
• και παραπέμπει με απαράδεκτο τρόπο τους μαθητές γυμνασίων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές στις εξής «δυνατότητες»:
α) να απαλλαγούν από τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας
β) να μετεγγραφούν σε όμορο γυμνάσιο της περιοχής

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Καπανδριτίου αντιδρά σε αυτές τις πρόχειρες αποφάσεις του υπουργείου λαμβάνοντας υπόψη:
• τις ιδιαίτερες ανάγκες της περιοχής μας, εφόσον στο Γυμνάσιο Καπανδριτίου φιλοξενούνται μαθητές από άλλες 4 κοινότητες προερχόμενοι από τα αντίστοιχα δημοτικά σχολεία
• την έως τώρα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα παράλληλη διδασκαλία
τριών ξένων γλωσσών (Γαλλικά – Γερμανικά – Ιταλικά) με περίπου ισόποσους αριθμητικά μαθητές
• ότι το σχολείο μας θα κριθεί άπαξ (με βάση τις φετινές προτιμήσεις) γαλλόφωνο ή γερμανόφωνο εφόσον δεν υπάρχει οργανική θέση Ιταλικών
• ότι η ιταλική γλώσσα παύει από την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά 2011-2012 να διδάσκεται και αφήνει στους μαθητές
αυτής της γλώσσας τις «επιλογές» που προαναφέρθηκαν. Η απαλλαγή τους από την ξένη γλώσσα στην πράξη σημαίνει
ότι στερούνται του δικαιώματος να ενταχθούν σε μία οργανωμένη
εκπαιδευτική δραστηριότητα στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος
• ότι η περίπτωση της μετεγγραφής την οποία προτείνει το υπουργείο είναι κατηγορηματικά ανέφικτη για τα δεδομένα της δικής μας περιοχής
• το γεγονός ότι καταργείται η οργανική θέση μίας εκ των συναδέλφων της Γαλλικής ή της Γερμανικής γλώσσας, εφόσον δεν θα υπάρχει αντικείμενο απασχόλησης. Η υπουργική απόφαση δεν αναφέρει το παραμικρό για το επαγγελματικό μέλλον αυτών των ξενόγλωσσων συναδέλφων.
• τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα της επιβολής μίας ξένης γλώσσας η οποία οδηγεί το μαθητή μέσα από τον εξαναγκασμό στη γενικευμένη άρνηση για τη γνώση
• τη μοναδική για μία μεγάλη πλειοψηφία μαθητών ευκαιρία να έχει πρόσβαση στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, καθώς δεν υποχρεούνται να καταφύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση εκτός σχολικού περιβάλλοντος

και γνωρίζοντας ότι:
• αυτή η εγκύκλιος είναι μόνο η αρχή μιας σειράς άλλων που θα πλήξουν στο βωμό της οικονομικής πολιτικής του υπουργείου και άλλους κλάδους της εκπαίδευσης. Ήδη υπάρχουν συζητήσεις για κατάργηση της Τεχνολογίας, της Οικιακής Οικονομίας, των Εικαστικών και της Μουσικής. Όλα τα παραπάνω μαθήματα στοχεύουν στην ανάπτυξη
ικανοτήτων διαλόγου, επεξεργασίας ενός γνωστικού αντικειμένου και δεξιοτήτων συλλογικής και ατομικής δράσης, επικοινωνίας και κριτικού στοχασμού .

Οι παραπάνω δεξιότητες είναι αναγκαίες ώστε τα παιδιά να βιώσουν τη χαρά της δημιουργίας που θεωρούμε πως είναι απαραίτητο όπλο και εφόδιο για τη ζωή τους
• μόνο με τη συμβολή και τη συνεργασία όλων των φορέων (εκπαίδευσης και γονέων-κηδεμόνων) μπορούμε να
διαφυλάξουμε το δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας ζητάμε:
• την άμεση ανάκληση αυτής της αντιπαιδαγωγικής εγκυκλίου και τη διατήρηση της ελεύθερης επιλογής και παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας
• την υλοποίηση της εξαγγελίας του υπουργείου για τη σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας ούτως ώστε να ελαφρυνθούν οι Έλληνες γονείς από το οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων
• το σεβασμό απέναντι στην ισορροπία και την ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων
• τη στήριξη της πολιτείας στο εξαιρετικά δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών, ώστε να αποδώσει καρπούς στην πρόοδο των μαθητών μας και στις αξίες που θέλουμε να διασφαλίσουμε για το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας και λέμε:
ΟΧΙ στη «ΓΛΩΣΣΑ» ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου Καπανδριτίου

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 03 Αύγουστος 2011 21:53