13 ΑΠΟΡΙΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΑΕΙ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την administrator |
Παρασκευή, 19 Αύγουστος 2011 20:22 |
Δεκατρείς απαντήσεις του υπ. Παιδείας στις απορίες των φοιτητών για τις αλλαγές στα ΑΕΙ esos.gr Το υπ. Παιδείας δημοσιοποίησε 13 απαντήσεις σχετικά με το τι ρωτούν οι φοιτητές όσον αφορά τις αλλαγές στα ΑΕΙ-στο πλαίσιο του διαλόγου μέσω του ιστολογίο του. Ειδικότερα οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις έχουν ως εξής: Ερωτήσεις – Απαντήσεις 1.Εκπαιδευτικοί, πρυτάνεις, φοιτητές, όλοι μιλάνε για έλλειψη χρηματοδότησης στα πανεπιστήμια. Οι πιο πολλοί καταγγέλλουν ότι θα κλείσουν σχολές, πως δεν έχουν τα μέσα για να κάνουν τη δουλειά τους. Πώς συζητάμε για αλλαγές χωρίς την αναγκαία χρηματοδότηση; Οι αποφάσεις για αναστολή λειτουργίας ή κλείσιμο σχολών και τμημάτων δεν εντάσσονται στο Νόμο και σε κάθε περίπτωση για τις ενέργειες αυτές δεν θα αποφασίζει πλέον το Υπουργείο, αλλά τα ίδια τα Ιδρύματα. Οι αλλαγές αυτές είναι από χρόνια επιβεβλημένες. Επιβεβλημένη είναι και η ανάγκη κάθε ευρώ των φορολογουμένων να πιάνει τόπο. Αν περιμένουμε, πρώτα, να ορθοποδήσει, ξανά η οικονομία και κατόπιν να προχωρήσουμε στις αλλαγές θα χάσουμε πολύτιμο χρόνο και θα βρεθούμε πάλι πίσω από τις εξελίξεις. Η Πολιτεία διασφαλίζει τη χρηματοδότηση, αλλά τα Ιδρύματα απελευθερώνονται ώστε να διαχειριστούν καλύτερα τόσο τους υφιστάμενους πόρους όσο και τυχόν νέους πόρους δικούς τους (σχολές διά βίου μάθησης, εξ αποστάσεως σπουδές κλπ). Τέλος, μέσα από την αναδιάρθρωση των λειτουργιών και των δομών των Ιδρυμάτων θα προκύψει οικονομία, καλύτερη διαχείριση και άρα απελευθέρωση πόρων που σήμερα δεν αξιοποιούνται αλλά απλά ξοδεύονται. 2.Μήπως ο νέος νόμος πάει να συγκαλύψει το ζήτημα της περικοπής των δαπανών για τα Πανεπιστήμια, πίσω από τη ταμπέλα των μεταρρυθμίσεων; 3.Η πρόβλεψη για πτυχία 3ετους φοίτησης μήπως σημαίνει και νέα υποβάθμιση των πτυχίων που δίνουν τα ελληνικά πανεπιστήμια; 4.Η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι όλοι οι πανεπιστημιακοί είναι εναντίον του νέου νόμου. Τι κατάσταση θα επικρατεί στις αίθουσες διδασκαλίας όταν υπάρχει τόσο αρνητικό κλίμα από αυτούς που έχουν το βάρος της εκπαίδευσης στα ελληνικά πανεπιστήμια; 5.Ακούγεται ότι σε 3 χρόνια δεν θα μοιράζονται βιβλία στους φοιτητές, αλλά θα τα «κατεβάζουμε» από το διαδίκτυο. Θα υπάρχει χρέωση για αυτό; Θα τα έχουμε έγκαιρα; Όλη η απαιτούμενη από τους καθηγητές ύλη για κάθε μάθημα θα είναι πλέον στο διαδίκτυο δωρεάν, για όλους τους φοιτητές. Η ηλεκτρονική πρόσβαση σε όλη την ύλη είναι και θα παραμείνει δημόσια υποχρέωση. Ήδη, μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα «Εύδοξος» τα συγγράμματα φέτος παραδόθηκαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά. Με την ανάρτηση τους στο διαδίκτυο θα είναι πάντα προσβάσιμα ανά πάσα στιγμή. Η δωρεάν πρόσβαση στη γνώση παραμένει. 8.Τα περισσότερα πτυχία, μετά και το μηδενισμό των προσλήψεων στο δημόσιο, ειναι «χαρτιά ανεργίας». Τι προβλέψεις έχει ο νέος Νόμος, ώστε να έχουν τα πτυχία πιο ουσιαστικό περιεχόμενο και αντίκρισμα; Η έλλειψη σύνδεσης ΑΕΙ – αγοράς εργασίας δίνει την εντύπωση έλλειψης αντικρίσματος. Για το λόγο αυτό ανοίγουμε τα ΑΕΙ στην κοινωνία και την οικονομία. Στόχος είναι να δίνουν τα ΑΕΙ πτυχία με σπουδές με βάθος και περιεχόμενο, ώστε να αναπτυχθούν όλες οι δυνατότητες των φοιτητών που θα τους βοηθήσουν στα μετέπειτα βήματα τους. Καίριο στοιχείο αυτής της προσπάθειας είναι οι δυνατότητες διεπιστημονικών σπουδών, οι περισσότερες επιλογές και η υιοθέτηση του συστήματος των ακαδημαϊκών μονάδων. . Η αξία άλλωστε προέρχεται από εκείνον που την αναζητά και τη βρίσκει σε άτομα με ουσιαστικά εφόδια, δεν παρέχεται από το Κράτος. 9.Ακούσαμε ότι ο νέος νόμος προβλέπει άτοκα δάνεια για τους φοιτητές. Σε μια περίοδο που οι ελληνικές τράπεζες αντιμετωπίζουν θέματα ρευστότητας μήπως θα μείνει μια εξαγγελία, χωρίς να έχει εφαρμογή για τους φοιτητές που πράγματι χρειάζονται οικονομική υποστήριξη; 10.Οι πιο πολλοί που έχουν σχέση με το Πανεπιστήμιο, είναι αρνητικοί στη δραστηριότητα των κομματικών παρατάξεων, έτσι όπως αυτή γίνεται. Θα αλλάξει κάτι ουσιαστικά ή απλώς θα πάρουν μια νέα μορφή ποδηγέτησης των Πανεπιστημίων; 11.Ο νέος νόμος αλλάζει το μοντέλο ανάδειξης της διοίκησης των πανεπιστημίων καθώς από την εκλογή με ψηφοφορία μεταβαίνουμε σε ένα σύστημα όπου περίπου τα μισά μέλη της Διοίκησης θα είναι πρόσωπα εκτός πανεπιστημίων. Μήπως αυτό οδηγήσει σε υποβάθμιση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ; Τα «εξωτερικά» μέλη του Συμβουλίου δίνουν τη δυνατότητα σύνδεσης με την κοινωνία και τις αναπτυξιακές προοπτικές. Με τον τρόπο αυτό «εσωτερικεύονται» εξωτερικές εμπειρίες και κινητοποιούνται ευρύτερες δυνάμεις. Άρα, όχι μόνο δεν υποβαθμίζεται το Ίδρυμα, αλλά αναβαθμίζει τη σχέση με την κοινωνία και την οικονομία. 12.Στο συμβούλιο ιδρύματος ο 1 εκπρόσωπος των φοιτητών ανάμεσα σε 14 άλλα πρόσωπα θα έχει τα ίδια δικαιώματα ή ο ρόλος του θα είναι περιορισμένος; |