Μόνιμοι διορισμοί: Τι μέλλει γενέσθαι με τις προσλήψεις στην εκπαίδευση; Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την 'Αννα Ειρήνη   
Τρίτη, 09 Ιούλιος 2019 11:00
Με το βλέμμα στραμμένο στην υλοποίηση ή όχι των μόνιμων διορισμών βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί

Εν αναμονή βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την υλοποίηση ή όχι των μόνιμων διορισμών. Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα κληθεί να δώσει άμεσα σαφείς απαντήσεις και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, με δεδομένο ότι ήδη «τρέχουν» οι διαδικασίες στο ΑΣΕΠ για τους 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή από τον Σεπτέμβριο, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένουν οι 10.500 προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση.

Σε συνεντεύξεις της πάντως η Νίκη Κεραμέως έχει παραδεχθεί την αναγκαιότητα των μόνιμων διορισμών σε τομείς όπως η παιδεία, η ασφάλιση και η υγεία, με συγκεκριμένα κριτήρια και αξιοκρατικό σύστημα, ενώ έχει προτείνει νέο σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση με την επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού και την προσμέτρηση ακαδημαϊκών προσόντων, προϋπηρεσίας και κοινωνικών κριτηρίων.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει μιλήσει επίσης για στοχευμένες προσλήψεις στην παιδεία με προτεραιότητα στην ειδική αγωγή, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας.

Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί τι μέλλει γενέσθαι με το σύνολο των 15.000 μόνιμων διορισμών που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα - αν θα παγώσουν ή αν θα εξαγγελθούν νέες και με το νέο σύστημα, ενώ ζήτημα παραμένει ο αριθμός των προσλήψεων συνολικά στο δημόσιο με την εφαρμογή του κανόνα 1:5, την οποία έχει εξαγγείλει εδώ και καιρό η Νέα Δημοκρατία.

Μιλώντας στο newpost.gr η νέα υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει πριν από λίγο καιρό:

* Έχουμε θέσει ως προτεραιότητά μας τις προσλήψεις σε νευραλγικούς τομείς, όπως η παιδεία, η ασφάλεια και η υγεία. Με διαφανή κριτήρια και διαδικασίες, και προηγούμενη καταγραφή των αναγκών.

* Ειδικά στην εκπαίδευση, είναι γεγονός ότι υπάρχουν κενά που πρέπει να καλυφθούν. Οι προσλήψεις όμως που χρειάζεται να γίνουν θα πρέπει να στοχεύουν στην κάλυψη αυτών των κενών και δεν θα πρέπει επ' ουδενί να υπηρετούν κομματικές σκοπιμότητες.

*Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα γίνουν με αξιοκρατικά κριτήρια, με ένα σύστημα αντικειμενικό, δίκαιο και αδιάβλητο.

* Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, η Νέα Δημοκρατία προτείνει στους πυλώνες κριτηρίων να περιλαμβάνονται: η διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένη βαρύτητα, τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα αποτελέσματα γραπτού διαγωνισμού με ένα μικρό ποσοστό στη μοριοδότηση, καθώς και τα κοινωνικά κριτήρια. Οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες οφείλουν να λάβουν την ξεχωριστή μέριμνα της Πολιτείας.

Είναι στον «αέρα» οι μόνιμοι διορισμοί;

Σε άλλο μήκος κύματος, ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Βλάχος είχε χαρακτηρίσει προεκλογικές εξαγγελίες τις μόνιμες προσλήψεις στην εκπαίδευση, υποστηρίζοντας πως αυτές δεν βασίζονται σε διαπιστωμένες ανάγκες και επομένως βρίσκονται στον «αέρα».

https://www.alfavita.gr