ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ - ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την administrator   
Τετάρτη, 07 Μάρτιος 2012 15:34

Μπαμπινιώτης: Σε δύσκολες στιγμές δεν χωρούν αρνήσεις

Έθνος 07-03-2012

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ RADIO 9
 
Τους λόγους που τον έκαναν να αποδεχθεί την πρόταση να αναλάβει το υπουργείο Παιδείας εξήγησε ο καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Radio 9.

«Πάω με μία διάθεση μόνο να προσφέρω κάποιες υπηρεσίες αυτό το διάστημα, δεν έχω πολιτικές βλέψεις, ούτε είχα υπόψη μου να αναλάβω τέτοια πόστα κάνω μία εξαίρεση στον εαυτό μου και τη συνείδησή μου γιατί η χώρα περνά δύσκολες στιγμές που δεν χωρούν αρνήσεις όταν κάποιος καλείται να προσφέρει, αν μπορεί, και νομίζω ότι κάτι θα προσφέρω», δήλωσε ο κ.Μπαμπινιώτης

«Όσο για τον περιορισμένο χρονικό ορίζοντα της κυβέρνησης και της υπουργικής του θητείας, ήταν σαφής: Γνωρίζω, είπε, την εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, ο χρόνος είναι εξαιρετικά μικρός για να υποσχόμαστε πράγματα μέσα σε δύο μήνες, θα πρέπει απλώς να καλλιεργηθεί ένα κλίμα και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις», κατέληξε.


ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι θέσεις του Γ. Μπαμπινιώτη για το μαθητή και το σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:  esos.gr
Εκτύπωση Email Σχολιάστε πρώτοι!
 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το esos  δημοσιέυει τις σημαντικότερες θέσεις του νέου υπουργού Παιδείας για το μαθητή και το σχολείο, όπως αυτές διατυπώθηκαν τελευταία μέσα από την αρθρογραφία τους. Πρόκειται για τις εξής θέσεις του νέου υπουργού Παιδείας:


ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
-Γενική Παιδεία, που πρέπει να προσφέρεται δωρεάν σε όλα τα ελληνόπουλα από τα πέντε χρόνια τους µέχρι τα δεκαοκτώ.
ΦΟΡΤΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΟΓΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
-Μια άλλη ανίατη µέχρι σήµερα ασθένεια τής εκπαίδευσής µας που υπονοµεύει κάθε έννοια ουσιαστικής Παιδείας είναι ο όγκος των πληροφοριών µε τις οποίες φορτώνουµε τους µαθητές, πληροφορίες που σπάνια περνούν το κατώφλι τής πραγµατικής γνώσης και που ξεχνιούνται (διάβαζε «αποβάλλονται» από τη µνήµη) αφήνοντας ελάχιστα ίχνη.
ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
-Μιλώντας για µια Παιδεία ουσίας αναφέροµαι σε µια ποιοτική Παιδεία, που θα διασφαλίζει, κατά προτεραιότητα, την κατάκτηση τής µητρικής γλώσσας και την εξοικείωση µε τη µαθηµατική σκέψη. Περαιτέρω, µια Παιδεία που θα εξασφαλίζει την κατοχή των «εθνικών µαθηµάτων» (ιστορίας, λογοτεχνίας, γεωγραφίας, θρησκευτικών) και την ουσιαστική οικείωση µε τις φυσικές επιστήµες (φυσική, χηµεία, βιολογία). Μια Παιδεία που θα οδηγεί εξ απαλών ονύχων στον κόσµο τού πολιτισµού (µουσικής, εικαστικών, θεάτρου, δηµιουργικής γραφής) και στην άσκηση τού σώµατος (φυσική αγωγή, αθλητισµός) σε όλα τα χρόνια των σπουδών. Η κατοχή µιας ξένης γλώσσας µέσα στη σχολική εκπαίδευση και η καλή γνώση και χρήση τής ψηφιακής τεχνολογίας πρέπει να συµπληρώνουν τα βασικά.
Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
-Για ποια Παιδεία µπορούµε να µιλούµε αν δεν επανακτήσουµε την αγάπη τού µαθητή για τη µάθηση και το σχολείο; Και πώς θα γίνει αυτό χωρίς τον µαθητή να µετέχει ενεργώς στην αναζήτηση τής γνώσης, στη µαγεία τής ανακάλυψης τού κόσµου τής φύσης και τής νόησης, σε ό,τι γεννά δηµιουργικό «έρωτα Παιδείας».
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ «ΞΕΒΟΛΕΥΕΙ»
-Η πρόκληση, λοιπόν, που µπορεί να βγει µέσα από τα δεινά τής κρίσης ως πνευµατική κάθαρση είναι µια νέα Παιδεία τής ουσίας από ένα εκπαιδευτικό σύστηµα που θα µάς «ξεβολέψει» αρχικά όλους – δασκάλους, µαθητές, γονείς, πανεπιστήµια, πολιτεία – µε ριζικές αλλαγές οι οποίες θα µετατρέψουν την απόκτηση Παιδείας από αγγαρεία σε απόλαυση, από µια χρηστική αντίληψη τής Παιδείας ως απλής πύλης εισόδου στα πανεπιστήµια (µε καθαγιασµό τής φροντιστηριακής στήριξης) σε µια πηγή αυτογνωσίας, καλλιέργειας και ανθρωπιάς.

Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
-Χρήσιµο είναι να προσδιορίσουµε την έκταση τής ύλης ή τον αριθµό των εξεταζοµένων µαθηµάτων. Χρήσιµο είναι να χρησιµοποιήσουµε τους διαδραστικούς πίνακες και την ψηφιακή τεχνολογία. Χρήσιµο είναι να επαναδιοργανώσουµε τη διοίκηση τής Εκπαίδευσης. Χρήσιµο είναι να εισαγάγουµε τις ερευνητικές εργασίες των µαθητών στο σχολείο. Χρήσιµο είναι να έχουµε µεγάλες σχολικές µονάδες µε όλες τις ειδικότητες των µαθηµάτων. Χρήσιµο είναι να µαθαίνουµε περισσότερες ξένες γλώσσες. Χρήσιµα είναι αδιαµφισβητήτως και πολλά άλλα από αυτά που έγιναν και γίνονται. Αλλά όλα µαζί αυτά και καθένα χωριστά δεν συνιστούν την ουσία τής Παιδείας. ∆εν καλύπτουν τους σκοπούς που πρέπει να επιδιώξει µια βαθύτερη, γνήσια και αποτελεσµατική Παιδεία.
ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΝΕΣΗ
-Η Παιδεία µας έχει µέλλον υπό προϋποθέσεις• όχι χωρίς παιδευτικό όραµα και χωρίς πανεθνική προσπάθεια• όχι µε ηµίµετρα ή σπασµωδικά µέτρα• όχι µε βολέµατα και εφησυχασµό• όχι µε τεχνικές εφαρµογής εις βάρος τής ουσίας• όχι χωρίς διακοµµατική συναίνεση σε κοινούς στόχους και χωρίς µακροπρόθεσµες πολιτικές.


ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

http://www.inital.gr/Η-Εκπαίδευση-στον-Τύπο/8429-Ο-Γ-ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ-ΝΕΟΣ-ΥΠΟΥΡΓΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΠΟΙΕΣ-ΟΙ-ΑΠΟΨΕΙΣ-ΤΟΥ-ΓΙΑ-ΤΗ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΤΩΝ-ΞΕΝΩΝ-ΓΛΩΣΣΩΝ